بین المللی

سید حسن نصرالله: رویارویی رسانه‌ای هم مثل درگیری‌های نظامی باید گسترش و تحول پیدا کند

خبرمهم: دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در افتتاحیه کنفرانس تجدید گفتمان رسانه‌ای، بر لزوم گسترش رویارویی رسانه‌ای با دشمن تاکید کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در افتتاحیه کنفرانس تجدید گفتمان رسانه‌ای و مدیریت رویارویی و مسئله «فلسطین پیروز می شود» آغاز شد.او در سخنرانی خود اعلام کرد: رویارویی رسانه‌ای نیز مثل درگیری‌های نظامی باید گسترش و تحول پیدا کند. از عوامل ضروری برای تجدید گفتمان رسانه‌ای، پایداری و ایستادگی محور مقاومت است. حق این است که ملت‌ها سرنوشت خود را به دور از دخالت و دیکته های آمریکا تعیین کنند. ما در سخنان و رسانه‌های خود به حق استناد می‌کنیم.
دبیرکل حزب‌الله افزود: ما با سلطه جویی‌های آمریکا و اشغالگری‌های آن در عراق و تجاوز به سازمان بسیج مردمی و اشغالگری‌های آن در شرق سوریه روبرو هستیم. گفتمان رسانه‌ای در محور مقاومت بر اساس حق مالکیت مردم فلسطین بر سرزمین خود و حق مالکیت سوریه بر جولان است. معیارهای حقیقت هرچه باشد ما آنها را در آرمان فلسطین و در گفتمان رسانه‌ای محور مقاومت خواهیم یافت.
نصرالله اضافه کرد: رسانه‌های مقاومت نباید اشعار دشت و دمن پخش کنند بلکه باید سرود‌های پیروزی پخش کنند. رسانه مقاومت بر پایه پیروزی‌های محور مقاومت است که قواعد درگیری را بر اسرائیل و آمریکا تحمیل کرده است. رسانه‌های مقاومت با تکیه بر وقایع، حقایق، مطالعات و تحقیقات به پیروزی‌ها کمک کرده‌اند.

در جنگ روانی، به اوهام و اکاذیب تکیه نمی‌کنیم

او در ادامه سخنرانی خود گفت: ما نقاط قوت دشمن را می‌شناسیم و آن‌ها را می‌پذیریم و برای مقابله با آن‌ها و تضعیف آن‌ها تلاش می‌کنیم. نقاط ضعف دشمن را می‌شناسیم تا از طریق آن نفوذ کنیم و بر آن پیروز شویم. در جنگ روانی به اوهام و اکاذیب تکیه نمی‌کنیم.
دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در ادامه درباره رسانه‌های مقاومت گفت: یکی از مهمترین نقاط قوت رسانه‌های محور مقاومت صداقت در انتقال اخبار و حقایق و وقایع است. به سبب صداقتی که رسانه‌های ما داشته‌اند، دشمن امروز به رسانه‌های مقاومت بیشتر از سران خود اعتماد دارند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: سلطه آمریکا از خطرناک ترین عواملی است که ملت‌های منطقه ما را تهدید می‌کند. هر تجاوز اسرائیلی، تجاوز آمریکایی نیز است. نباید مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل را از مقابله با سلطه آمریکا جدا دانست. سلطه آمریکا، همه امکانات در منطقه را در اختیار منافع رژیم اسرائیل قرار داده است. رژیم صهیونیستی موجودیت خود را مدیون حمایت‌های آمریکاست.
سید حسن نصرالله در ادامه گفت: یکی از اهداف فتنه سیاه (داعش) این بود که اگر پیروزی مقاومت نبود، فلسطین به دست فراموشی سپرده شود.

مقاومت به وعده‌های خود عمل کرد

او گفت: مقاومت وعده آزادی داد و موفق شد. وعده آزادی اسرا را داد و باز هم موفق شد. مقاومت فلسطین وعده حمایت از قدس را داد و به وعده خود عمل کرد.
دبیرکل حزب‌الله  بر ضرورت تدوین برنامه‌ای رسانه‌ای برای مقابله با دروغ و تحریف تاکید و علام کرد: در نبرد شمشیر قدس، (آزادی) قدس بیش از هر زمان دیگری نزدیک تر(دست یافتنی‌تر) شد. امروز زمانی که از آزادسازی فلسطین و نابودی رژیم غاصب اشغالگر سخن می‌گوییم قطعا از رویا‌ها و خیالات سخن نمی‌گوییم بلکه از امید‌های واقعی سخن می‌گوییم. ما در اهداف خود مبالغه نمی‌کنیم و یکی از مهمترین عوامل قدرت مقاومت نیز همین است.|سید حسن نصرالله افزود: مقاومت پایگاه مردمی فکری و دینی متنوعی دارد که وجه مشترک همه آن‌ها قدس و مقدسات آن و مظلومیت فلسطینیان است. پایگاه مردمی مقاومت به گفتمانی رسانه‌ای نیاز دارد که در مناطق خود با آن تعامل داشته باشد و در ارتباط باشد. امکانات محور مقاومت به شدت گسترش پیدا کرده است. شبکه‌های ارتباطی به پیروزی‌های مقاومت کمک کرده است. باید تجارب و دانسته‌های خود را در حوزه رسانه مبادله و از شبکه‌های اجتماعی هم استفاده کنیم.
او گفت: هر چند تناسبی بین رسانه‌های محور مقاومت و رسانه‌های طرف مقابل وجود ندارد، در رسانه‌های مقاومت افراد خبره و مبدع وجود دارند. دستاورد‌های رسانه‌های مقاومت در دهه‌های اخیر بسیار زیاد است و برای توسعه و تحول باید بر اساس آن عمل کرد.
سید حسن نصرالله با اشاره به اقدامات غرب علیه رسانه‌‌های مقاومت اضافه کرد: به سبب تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای و پایگاه‌های اینترنتی، جلوی پخش آن‌ها را می‌گیرند و آن‌ها را می‌بندند.

میلیارد‌ها دلار برای جنگ رسانه‌ای علیه مقاومت هزینه می‌شود

او در ادامه گفت: جنگ رسانه‌ای علیه مقاومت به راه افتاده است و میلیارد‌ها دلار برای آن هزینه می‌شود. با وجود آن که همه به پیروزی مقاومت اذعان کرده‌اند، برخی رسانه‌های حوزه خلیج (فارس) آن را انکار می‌کنند.
سید نصرالله در ادامه تاکید کرد: امروز باید گفتمان رسانه‌ای متناسب با تهدید‌ها و چالش‌ها گسترش و تحول پیدا کند و تهدید‌ها و چالش‌ها به فرصت تبدیل شود. در شرایطی که وارد نبرد تبیین حق شده‌ایم درگیر نبرد گمراه سازی، دروغ‌گویی، وارونه جلوه دادن حقایق و فریبکاری هم هستیم و این نبرد شدیدی است که به طرح و برنامه نیاز دارد.

اگر استقامت محور مقاومت نبود، فلسطین به دست فراموشی سپرده می‌شد

سید مقاومت لبنان گفت: از دلایل ضرورت تجدید و تحول گفتمان رسانه‌ای این است که در یک دهه اخیر در منطقه تحولات توفانی و فتنه‌های سیاه و بسیار تأثیرگذاری رخ داده است که از جمله اهداف آن، از بین رفتن و به دست فراموشی سپرده شدن فلسطین بود و اگر استقامت و پیروزی‌های محور مقاومت در تقابل با این فتنه بزرگ نبود، نزدیک بود فلسطین به دست فراموشی سپرده شود.
سید نصرالله افزود: استقامت و پایداری محور مقاومت در ده سال اخیر و پیروزی آن در عرصه‌ها و میادین متعدد، از دلایل دیگری است که ضرورت توسعه و تحول گفتمان رسانه‌ای را آشکار می‌کند.

علت واقعی بحران‌ها در لبنان، آمریکاست

او در ادامه سخنرانی خود به اوضاع لبنان اشاره کرد و گفت: محاصره اقتصادی کشور‌ها و مردم محور مقاومت تا زمانی است که به نقطه‌ای برسیم که فلسطین، وجود نداشته باشد، نه در ذهن ما و نه در قلب ما.آمریکا برای کمک به دشمن اسرائیلی از هرگونه کمک به حل بحران لبنان جلوگیری می‌کند. علت واقعی بحران‌ها در لبنان، آمریکاست که به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد به کشور ما کمک کند.
دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان افزود: برخی‌ها نگرانند آمریکایی‌ها آن‌ها را در لیست تحریم‌ها قرار دهند. آیا این آمریکا نیست که مانع بازگشت پول‌های بانک‌های لبنانی از خارج می‌شود؟
سید حسن نصرالله در ادامه گفت: سفارت آمریکا در بی‌ارزش کردن پول لبنان شریک است. هدف آمریکا از محاصره اقتصادی، تحریک مردم لبنان علیه مقاومت است. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا