بین المللی

لاوروف: آمریکا مشغول سرقت اموال سوریه است

خبرمهم: وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: آمریکا مشغول سرقت اموال سوریه است و حضورش در این کشور غیر قانونی است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم؛ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مجمع «پریماکوف ریدینگز» گفت: آمریکا از بودجه و اموالی که از غارت سوریه به دست می‌آورد از جدایی طلبان در این کشور حمایت می‌کند و این مسئله می‌تواند نتیجه بسیار بدی داشته باشد.سرگئی لاوروف افزود: البته همیشه بر غیرقانونی بودن و نامشروع بودن حضور آمریکا در خاک سوریه تاکید می‌کنیم، به ویژه که این حضور با غارت منابع طبیعی سوریه همراه است، زیرا تولیدات نفت حاصل از میادین نفتی و محصولات زمین‌های کشاورزی را صادر می‌کنند و از درآمد‌های این غارت‌ها از جدایی طلب‌ها در سوریه حمایت می‌کنند.
وی افزود: درگیری‌های جدایی طلبانه در ساحل شرقی رودخانه فرات و بازی با یک مشکل بسیار خطرناک، دیگر برای همه روشن و شناخته شده است؛ منظور از مشکل بسیار خطرناک، کرد‌ها هستند و این بازی‌ها می‌توانند بد تمام شوند.
گفتنی است از سال ۲۰۱۵ مجمع پریماکوف ریدینگز از سوی مؤسسه ملی تحقیقات اقتصادی جهانی و روابط بین الملل برگزار می‌شود که به نام یوگنی پریماکوف وزیر امور خارجه سابق و نخست وزیر سابق فقید روسیه نامگذاری شده است.

بحران در سوریه از سال ۲۰۱۱ با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.  به دنبال آن سوریه از روسیه و ایران خواست به دمشق در مبارزه با تروریست‌ها کمک کنند. /صدا وسیما

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا