بین المللی

سی‌ان‌بی‌سی: پمپئو و منوچین احتمال برکناری ترامپ را بررسی کرده‌اند

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌بی‌سی نوشت در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه در کنار معترضان خشونت‌جو در حال حمله به پایتخت ایستاده بود، حداقل دو نفر از مقامات ارشد و نزدیکترین متحدان او درباره احتمال استناد به اصلاحیه ۲۵ با کارمندان گفتگو کردند.

بنا بر این گزارش، سه منبع مطلع اعلام کردند مایک پمپئو، وزیر خارجه، و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، درباره متمم ۲۵ -که برکناری ترامپ از قدرت و انتقال اختیارات او به معاون را مجاز می‌داند- گفتگو‌هایی غیررسمی در نهادهای تحت مدیریت خود انجام دادند.

بر اساس اعلام این سه منبع، استدلال‌ها علیه پیگیری این اقدام چندگانه بود. اولاً، تخمین زده می‌شد که روند قانونی بیش از یک هفته به طول انجامد و اثر فوری آن را نفی می‌کند.

دوم، مشخص نبود که آیا سه فردی که بدون تأیید سنا در مقام وزیری خدمت می‌کنند، می‌توانند رأی دهند یا خیر.

سوم، آن‌ها این نگرانی را داشتند که وادار کردن ترامپ به ریاست‌جمهوری ممکن است باعث ایجاد تنش بیشتر شود و او را به یک قهرمان راست‌افراطی تبدیل کند و در درازمدت اثرات بدتری نسبت به اثرات خوب کوتاه مدت  در پی داشته باشد.

منوچین، که به خارج از کشور سفر می‌کرد، از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. یک مقام وزارت امور خارجه گفتگو‌ها را تکذیب کرد.

در ادامه این گزارش آمده است هیچ پیشرفتی در گفتگوهای میان وزیران مذکور و کارمندان آنها حاصل نشد. دیگر وزیران کابینه هم اعلام کردند تماسی با آن‌ها برای برگزاری جلسات احتمالی به منظور گفتگو درباره این موضوع با آنها گرفته نشده است. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا