اقتصادی

پول از دست خودروسازان خارج شد و به دست دلالان رسید / خودروسازان زیر قیمت تمام شده می‌فروشند

خبرهای فوری: مشاور انجمن خودروسازان گفت: وقتی خودروسازان ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی به قطعه ساز دارند، یعنی این پول از خودروسازان به دست دلالان رفته است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، داوود میرخانی‌رشتی اظهار داشت: در دولت احمدی نژاد سیستم قیمت‌گذاری حذف و به سازمان حمایت واگذار شد و در آنجا زیر قیمت، قیمت‌ها تعیین شود.

وی افزود: این قدر زیان خودروسازان افزایش یافت که کار به رییس‌جمهور رسید و قرار شد تسهیلات بانکی در اختیار خودروسازان قرار گیرد و قیمت‌ها در حاشیه بازار تعیین شود.

مشاور انجمن خودروسازان تصریح کرد: دو ماه نگذشته بود که احمدی‌نژاد آمد پشت تریبون گفت پراید کیلویی چند و طوفان به پا کرد.

میرخانی‌رشتی با بیان این که آمار سازمان بهره‌وری نشان می‌دهد که بهره‌وری در ایران در حد صفر بوده است، عنوان کرد: وقتی یک خودروسازان مازاد نیروی انسانی دارد و نمی‌تواند تعدیل نیرو کند، چطور می‌تواند بهره‌وری داشته باشد.

وی با اشاره به تحریم‌ها و محدودیت‌های بین المللی، تصریح کرد: با توجه به این مسایل که سودی برای خودروساز و قطعه‌ساز نمی‌ماند که این سود را در جهت ارتقای کیفیت کند، زیان می‌بیند و دچار زیان انباشته می‌شود.

مشاور انجمن خودروسازان متذکر شد: وقتی خودروسازان ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی به قطعه ساز دارند، یعنی این پول از خودروسازان به دست دلالان رفته است.

مشاور انجمن خودروسازان متذکر شد: با این شیوه قیمت گذاری همچنان خودروسازی اداره می‌شود و کجای دنیا را می‌شود پیدا کرد که زیر قیمت تمام شده، فروش داشته باشد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا