اقتصادی

احیا اعتماد از دست رفته عمومی نسبت به بازار سرمایه

خبرمهم: یک کارشناس بازار سهام با اشاره به تلاش وزارت اقتصاد برای احیا اعتماد از دست رفته عمومی به بورس گفت: برپایی نمایشگاه صنعت مالی، می‌تواند به ارتباط و آگاه‌سازی مردم از بازار مالی و خدمات آن تاثیر قابل توجه داشته باشد.

یک کارشناس بازار سهام با اشاره به تلاش وزارت اقتصاد برای احیا اعتماد از دست رفته عمومی به بورس گفت: برپایی نمایشگاه صنعت مالی، می‌تواند به ارتباط و آگاه‌سازی مردم از بازار مالی و خدمات آن تاثیر قابل توجه داشته باشد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، جمالی کارشناس بازار سرمایه درباره برگزاری نمایشگاه صنعت مالی تهران که توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار میشود، اظهار داشت: نمایشگاه صنعت مالی بهترین فرصت برای دیده شدن ارکان های مالی و شرکت های سرمایه گذاری است و نهادها بهتر می‌توانند با مشتریان و دیگر همکاران خود در این حوزه فعالیت ارتباط بگیرند. حتی می توانند با ارائه خدمات مجموعه خود، مشتریان بالقوه جدیدی جذب کنند.

وی افزود: از طرف دیگر شرکت‌ها و نهادهای مالی می‌توانند  با نیازهای مالی مشتریان خود آشنا شوند و دغدغه‌های و سوالات آنها را دریابند و پاسخگوی این موارد باشند.

وی ادامه داد: مردم عادی نیز از طریق شرکت در این نمایشگاه بین‌المللی می‌توانند اطلاعات خود را در خصوص بازار سرمایه افزایش دهند. به همین دلیل نمایشگاه یک فرصت مناسب را برای رونمایی و معرفی از آخرین دستاوردهای شرکت‌ها و نهاد‌های مالی در پیش روی آنها می‌گذارد تا مخاطبان مورد نظر خود را جذب کنند.

جمالی یادآور شد: از جمله اهداف دیگر برپایی نمایشگاه صنعت مالی، می‌توان به ارتباط و آگاه‌سازی مردم از بازار مالی و خدمات آن، بالا بردن سواد مالی جامعه، ارائه توانمندی‌های داخلی اشاره کرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: سرمایه گذاری در بورس بسیار حساس و ریسک پذیر بوده، ولی پر بازده هم است. در ابتدا باید مردم با مفاهیم اولیه سهام و موضوعات مرتبط آشنا و بعد وارد امر سرمایه گذاری شوند. در شرایط فعلی اقتصادی کشور که نه تنها با تورم روبرو هستیم بلکه اعتماد مردم به سرمایه گذاری کاسته شده، می توان تلاشهای انجام شده از سوی وزارت اقتصاد برای برگزاری نمایشگاه بورس را یکی از بهترین فرصت ها برای جلب اعتماد از دست رفته مردم دانست./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا