اقتصادی

مداخلات دستوری بورس را بی‌ثبات می‌کند

خبرمهم: در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس در هفته آینده گردآوری شده است.

 در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش رو که منتهی به چهارشنبه  ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ است، نظرسنجی صورت گرفت.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱. مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)

۳. منفی. کاهشی

شما می‌توانید نتیجه این نظر سنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است.

نام کارشناس توضیحات
کورش آسایش گزینه سوم. با توجه به اخبار منفی صنعت خودرو و عدم حمایت جدی دولت از بازار سرمایه، نمی توان به رشد بازار امیدوار بود.
فردین آقابزرگی گزینه سوم. با توجه به خبر منتفی شدن افزایش قیمت خودرو،  بازار هفته آینده منفی و شاهد صف های فروش بسیاری خواهیم بود.
نوید اختری زاده گزینه اول. با توجه به اقبالی که در این هفته وجود داشت و همچنین افزایش ارزش و حجم معاملات می‌توان انتظار بازاری مثبت را داشت.
آرتا اسدی گزینه سوم. با توجه به اخبار قیمت‌گذاری حوزه خودرو جوی منفی که به بازار تزریق شده است.
امین امیدی گزینه اول. با توجه به روند صعودی که از هفته‌ای که گذشت آغاز شد، افزایش قیمت دلار و افزایش نرخ به موقع گروه خودرو، که لغو آن در عمل افزایش قیمت‌ها را چندان کاهش نخواهد داد.
محمد خبری زاد گزینه سوم. با توجه به اخبار حوزه خودرو و به دلیل بی اعتمادی کامل مردم به بورس بازار منفی خواهد بود.
ندا رضایی گزینه سوم. با توجه به نقض خبر آزادسازی قیمت خودرو و اصرار دولت بر قیمت گذاری دستوری، روند کاهشی پیش بینی می‌شود.
بابک سالاروند گزینه سوم. بازار در هفته آتی منفی خواهد بود که این منفی بودن تحت تاثیر اخبار منتشر شده درمورد قیمت گذاری دستوری است.
حسین مرید سادات گزینه سوم. با توجه به عدم ثبات در تصمیمات متولیان بازار و لغو افزایش قیمت خودرو، بازار واکنش منفی به چنین دستکاری هایی نشان خواهد داد.
علی ملک لی گزینه سوم. به دلیل دخالت دستوری دولت در بازار در هفته آتی روند نزولی را  شاهد خواهیم بود.

با توجه به نتیجه نظرسنجی این هفته و انتخاب ۸۰ درصدی گزینه سوم (منفی.کاهشی) و ۲۰ درصدی گزینه اول (مثبت.افزایشی) احتمال افت شاخص کل و نزولی شدن بورس در هفته پیش رو بالا به نظر می رسد.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظرنبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود. ./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا