اقتصادی

راهکاری برای بازگرداندن قیمت پراید به ۲۰ میلیون + جزئیات

خبرهای فوری: یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره راه‌حل فائق آمدن بر چالش‌های صنعت خودروسازی کشور توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی سایت خبرهای فوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا  راهکارش برای حل نابسامانی‌های قیمت صنعت خودرویی کشور را اینگونه تشریح کرد: صنعت خودروی کشور را مافیای دلالی که بخشی از خودروسازان نیز در آن دست دارند، ملتهب کرده است. برخورد قاطع در سطح اعدام چهار نفر دانه‌درشت مافیای صنعت باعث می‌شود پراید به قیمت ۲۰ میلیون تومان برگردد. مافیای دلالی خودرو باید متوجه شود که نظام با آنان شوخی ندارد.

وی افزود: شاید گلایه مردم این باشد که اکنون که بازار خودروی کشور به دست دلالان خودرو هر لحظه شاهد افزایش قیمت عجیب و غریب است، مقامات قضایی و امنیتی کجا هستند و چرا به رسالت خود عمل نمی‌کنند؟ چرا اخلالگران بازار خودرو شناسایی، دستگیر و به مردم معرفی نمی‌شوند؟

وی تاکید کرد: در صورت تعیین تکلیف و برخورد شدید با افرادی که مخل مبانی اقتصادی نظام هستند خواهید دید قیمت خودرو چقدر کاهش می‌یابد و چقدر آرامش به بازار خودرو باز می‌گردد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متاسفانه تا این لحظه اقدام موثری از دستگاه‌های امنیتی و قضایی در جهت آرام کردن بازار خودرو مشاهده نشده است.

حسینی‌کیا اظهار کرد: فردی که هزار خودرو خریداری می‌کند با کسی که یک خودرو خریداری می‌کنند، تفاوتی ندارد؟ اگر خلاء قانونی برای برخورد شدید و قاطع با دانه‌درشت‌ها و مافیا و اخلالگران اقتصادی وجود داشته باشد، مجلس آمادگی کامل دارد تا این خلاء را بر طرف کند. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۹ دیدگاه ها

  1. به به چه پیشنهاد متخصصانه ای!
    مشکل اینه که افراد غیر متخصص واسه اقتصاد کشور تصمیم گرفتند. اول ریشه رو درست کن ریشه گرونیا دلار بود و هست و خواهد بود هر موقع دلار برگردونی به ۳۸۰۰ تومن پراید خودش خودبخود میره رو ۲۰ تومن. مسکن و … هم همینطور.
    اگرم میخای جلوی دلالی رو بگیری مالیااااات چارش فقط مالیات گرفتن از دلالا و رساندن مالیات دریافت شده به تولید کننده است

  2. باز هم توصیه‌های آبکی از نا متخصص دیگه!!!
    سال‌هاست برای رفع مشکل گرانی از همین روش استفاده میشه ولی جز آرام کردن موقت دل رنجدیده‌ی مردم هیچ نتیجه‌ی درستی نداشته!
    سلطان سکه اعدام شد… سکه ارزان شد؟
    سلطان ارز رو گرفتن… دلار ارزون شد!
    سلاطین موبایل رو هم گرفتن… گوشی ارزون شد…
    بقیه زمینه ها هم مدت‌هاست فقط دارن می‌گیرن و می‌برن!

    ولی همه اینا سیاه کاریه!
    مشکل اصلی در سیاست‌گذاری‌های بسته‌ی نظامه!
    همه دشمنن!
    وارد کننده‌های خصوصی دشمنن!
    صادرکننده‌های خصوصی دشمنن!
    تولید کننده‌های خصوصی دشمنن!
    فقط سپاه و ارگان‌های نظامی باید کار کنن و ارز بگیرن و وارد و صادر کنن!

    با هیچکس صلح نداریم!
    سر هیچ میز مذاکره نباید بشینیم…
    همه دشمنن!!!

    تا وقتی سیاست‌گذاری با تنگنظری باشه وضع ایران روی خوش نمی‌بینه!
    هیچ چیزی هم ارزون نشده و نمی‌شه…
    فقط موقتی یک تکونی می‌دنش که اونم بعدش چند برابر جبران می‌کنن!!!

    1. “پورش” نه … تلفظ صحیح همان “پورشه” است …
      نمیدونم کی اولین بار این تلفظ غلط رو جا انداخت …
      مثل “ب ام و” که به اشتباه میگن “بی ام و” …

  3. سلام.به نظر من هرکسی در یک سال خودرو خریداری میکنه در عوض خرید خودرو ۳۰ درصد مبلغ خودرو مالیات بدهد این موضوع در رابطه با خرید خونه هم صدق میکنه با این تفاوت که ۵۰ درصد میالیات بدهد.اینجوری کسی جرات نمیکنه خرید و فروش بکنه قیمت ها هم فروکش میکنه.

  4. والا ما گفتیم متری ۴میلیون تا ۴/۲۰۰ هزینه ساخت یه چیز معمولی یا متوسط در سال ۹۸ هست بجز پول زمین برای یه ساختمان ۴ طبقه تا ۵ طبقه ۱۲۰ متری

    👇👇
    تمام‌شده مسکن متری چند؟

    💢قیمت تمام شده ساخت مسکن در تهران به مرز ۱۰ میلیون تومان رسید.نتایج بررسی درباره «هزینه ساخت» و «قیمت خرید زمین» برای پروژه‌.های ساختمانی ۹۸ نشان می‌دهد هزینه ساخت برای هر مترمربع بنا به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است که ۳۱ درصد نسبت به ۶ ماه گذشته افزایش یافته است.

    💢تازه‌ترین فهرست‌بهای ۹۸ ساخت‌وساز در شهر تهران نشان می‌دهد هزینه ساخت مسکن درشهر تهران برای مناطق متوسط رو به بالای پایتخت(عمدتا مناطق  ۴ و۵ و بخشی از منطقه ۲)، بدون محاسبه قیمت زمین، هم‌اکنون به حدود مترمربعی ۳ میلیون و۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

    💢این درحالی است که این میزان در نیمه پاییز سال گذشته حدود ۲میلیون و۹۰۰ هزار تومان برآورد شده بود. برآوردهای انجام شده درخصوص تازه‌ترین هزینه ساخت مسکن در شهر تهران بدون محاسبه سهم زمین در قیمت تمام‌شده واحدهای مسکونی در  شرایط فعلی، از داده‌های مربوط به یک پروژه مسکن‌سازی به کارفرمایی دولت در نقطه‌ای از شهر تهران  و بومهن

  5. کافیه دلداری دادن، کدوم کالا توی این ۴۰ سال ارزان شده که خودرو ارزان بشه، مینویسم که یاد باشه، سال دیگه این موقع حداقل پراید ۹۰ میلیون شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا