اقتصادی

بورس آخرین روز هفته را چگونه آغاز کرد؟ / ۸۵ درصد سهام بازار منفی شدند

خبرمهم: در آغاز معاملات بازار سهام آخرین روز معاملاتی مرداد ماه که با فشار عرضه مواجه شده، شاخص کل بیش از ۳۱ هزار واحد افت کرده است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، در آغاز معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس با افتی ۳۰ هزار واحدی مجددا کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی را از دست داد و به روند نزولی خود ادامه داد. روند نزولی اخیر که از روز سه شنبه هفته گذشته آغاز شده بود روز دوشنبه کمی بهبود بخشیده شد اما مجددا از ساعت ۱۰ صبح دیروز شاخص کل وارد فاز نزولی شد.

در یک ساعت نخست جلسه نخست معاملات بورس، بیش از ۳۲۰ هزار معامله در بورس انجام شده که طی آن ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد ریال دادوستد شده‌اند.

معاملات امروز بازار سهام در حالی پیگیری می‌شود که حدود ۸۵ درصد از نمادهای بورس و فرابورس در محدوده منفی معامله‌ می‌شوند و بیش از نصف آنها نیز صف فروش تشکیل داده‌اند. در میان این فشار شدید عرضه، نمادهای فارس، اخابر و خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشته‌اند. البته فارس از معدود نمادهای شاخص‌سازی است که صف فروش نشده است. در گروه‎های مختلف نیز تنها برخی نمادها در گروه انبوه‌سازی و همچنین عرضه‌اولیه‌های اخیر هستند که صف خرید تشکیل داده و یا در محدوده مثبت معامله می‌شوند.

با توجه به روند معاملات امروز، به نظر می‌رسد در صورت عدم حمایت حقوقی از بازار سهام در ادامه بازار، در نیمه دوم معاملات بورس نیز فشار عرضه وجود داشته باشد و در نهایت امروز نیز شاخص با روندی منفی کار خود را پایان دهد./تجارت نیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا