حوادث

چطور در سفرهای جاده ای سفر‌ ایمن‌تری داشته باشیم؟

خبرمهم: با رعایت نکات ایمنی و هوشیاری هنگام رانندگی می‌توانید سفر ایمن‌تری را برای خود و اطرافیانتان تضمین کنید.

سفرهای ماشینی و سفرهای جاده‌ای در مقطعی از زندگی، همه ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما چه به صورت انفرادی و چه با عزیزان خود رانندگی کنید، ایمنی همیشه باید در اولویت باشد. بنابراین مهم است که بدانیم چگونه سفری ایمن‌تر در جاده داشته باشیم!

به گزارش بخش حوادث سایت خبرمهم، صابره خلیلی در یادداشتی برای خبرهای فوری مهم نوشت: اول از همه، قبل از رفتن به جاده، مطمئن شوید که وسیله نقلیه شما سالم است و نقصی ندارد. این به این معنی است که لاستیک‌ها، ترمزها، چراغ‌های جلو و برف پاک‌کن‌های شیشه جلو و سایر بخش‌ها را چک کنید. همچنین داشتن یک کیت اضطراری با وسایل ضروری مانند جعبه کمک‌های اولیه، چراغ قوه، پتو، آب و خوراکی‌های فاسد نشدنی در خودرو بسیار مهم است.

به علاوه در‌حالی که در جاده هستید، مطمئن شوید که تمام قوانین راهنمایی و رانندگی و محدودیت‌های سرعت را رعایت می‌کنید. گرفتار شدن در هیجان یک سفر جاده‌ای آسان است، اما سرعت غیرمجاز می‌تواند خطرناک باشد و منجر به تصادف شود. در حین حرکت، همیشه کمربند ایمنی خود را ببندید. ممکن است به نظر برسد که این حرف بسیار ابتدایی است، اما بسیاری از مردم هنوز تصمیم می گیرند که کمربند ایمنی خود را نبندند در‌حالی که کمربند ایمنی جان انسان‌ها را نجات می‌دهد و می‌تواند از صدمات جدی در صورت تصادف جلوگیری کند. 

یکی دیگر از نکات مهم برای ایمن ماندن در جاده‌ها، جلوگیری از حواس پرتی در حین رانندگی است. گوشی خود را کنار بگذارید، در حین رانندگی چیزی نخورید، ننوشید و همیشه چشم خود را به جاده نگاه دارید و اگر در حین رانندگی احساس خستگی یا خواب آلودگی می‌کنید، خودروی را در محل‌های مناسب متوقف و کمی استراحت کنید زیرا خستگی یکی از دلایل اصلی تصادفات در جاده است و ارزش آن را ندارد که جان خود یا دیگران را فقط برای سریع‌تر رسیدن به مقصد به خطر بیندازید.

هنگام برنامه‌ریزی مسیر خود برای یک سفر جاده‌ای طولانی، از مناطق ساخت و ساز یا مسیرهای انحرافی که می‌تواند بر سفر شما تأثیر بگذارد، مطمئن شوید. همچنین ایده خوبی است که برنامه سفر خود را با شخصی در خانه به اشتراک بگذارید تا آن‌ها بدانند در مواقع اضطراری کجا خواهید بود. از نگهداری صحیح خودرو نیز در سفرهای طولانی غافل نشوید. اطمینان حاصل کنید که سطح روغن و قسمت‌های مهم دیگر را به طور مرتب چک خواهید کرد و قبل از اینکه باک خالی شود، بنزین را پر کنید. اگر در جاده با شرایط آب و هوایی شدید مانند باران یا برف شدید مواجه شدید، سرعت خود را کم کنید و با احتیاط رانندگی کنید. در نهایت، همیشه در مورد ایمنی در جاده‌ها به غریزه خود اعتماد کنید. به یاد داشته باشید هنگام شروع سفر با ماشین یا سفرهای جاده ای، ایمنی باید در اولویت باشد. با رعایت این نکات و هوشیاری هنگام پشت فرمان بودن، می توانید سفر ایمن‌تری را برای خود و اطرافیانتان تضمین کنید.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۵ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا