حوادث

ریزش ناگهانی ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در آبادان

خبرمهم: سخنگوی اورژانس کشور از مرگ ۳ نفر درپی ریزش بخشی از یک ساختمان ۱۰ طبقه اداری تجاری در آبادان خبرداد.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرمهم،  بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در آبادان فرو ریخت که بر اثر این حادثه تا کنون سه نفر فوتی شماری مجروح و به تعدادی خودرو هم آسیب وارد شد.

بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان لحظاتی پیش فرو ریخت و از آبادان گزارش می‌رسد که به دلیل ریزش بخش‌هایی از ساختمان ۱۰ طبقه اداری – تجاری متروپل، برای ایمن سازی، خیابان اصلی امیری آبادان مسدود شد.

پنج آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس درحال امداد‌رسانی به حادثه دیدگان است و آتش نشانان در محل حضور دارند و هنوز ابعاد کاملی از حادثه و علت آن در دست نیست.

شعبانی، مدیرعامل هلال‌احمر استان خوزستان در این ارتباط اظهار داشت: چهار تیم امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با ۲ تیم سگ‌های زنده‌یاب و خودرو‌های ست‌نجات به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه و ایمن سازی صحنه آغاز شده است.‌وی تصریح کرد: تیم واکنش سریع استان و همچنین بیش از ۵۰ نیروی امدادی از شهر‌های همجوار برای اعزام به محل حادثه آماده باش هستند.‌فرماندار آبادان نیز که با بیان اینکه آمار دقیقی از تلفات درحال حاضر وجود ندارد، گفت: ساختمان درحال ساخت بوده است و احتمال تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی را دارد.

استقرار اتوبوس آمبولانس درکنار ساختمان درحال ریزش آبادان؛ دو فوتی

سخنگوی اورژانس کشور از استقرار ۵ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس برای انتقال مصدومان حادثه ساختمان ۱۰ طبقه در حال ریزش در آبادان خبر داد و گفت: این حادثه تاکنون دو فوتی و تعدادی مصدوم به جای گذاشته است.

مجتبی خالدی روز دوشنبه در گفت و گو باایرنا افزود: با اعلام ریزش ساختمان ۱۰ طبقه اداری تجاری در آبادان اتوبوس و آمبولانس برای انتقال مصدومان به محل اعزام شد و به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه تاکنون یک فوتی دراین حادثه داشتیم، اظهارداشت: برای پوشش امدادی و انتقال به موقع مصدومان بیشتر و احتمالی نیز تیم های امدادی از اهواز به محل حادثه در آبادان در حال اعزام هستند.

همچنین مهدی ولی پور رئیس سازمان هلال احمر نیز از اعزام ۴ تیم امدادی به محل حادثه و آغاز عملیات تخلیه و ایمن سازی محل خبر داد و گفت: تیم های آنست(سگ‌های زنده یاب) سریع استان نیز به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه همچنین برای این حادثه بالگرد و تیم‌های جست‌وجو و نجات هلال‌احمر اعزام شدند، افزود: یک بالگرد، ۷ خودروی ست نجات، تیم های واکنش سریع و ۵ تیم تخصصی جست‌وجو و نجات و سگ های زنده یاب برای امدادرسانی اعزام شدند.

اعزام یک بالگرد و آماده باش پایگاه‌های اورژانس

عارف اصل شرهانی مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی فروریختن برج متروپل در آبادان اورژانس خوزستان در حالت آماده باش قرار گرفت.

وی از اعزام یک بالگرد و آماده باش پایگاه‌های اورژانس استان خوزستان در پی بروز این حادثه خبر داد.

شرهانی گفت: ۲۰ دستگاه آمبولانس و ۳ دستگاه اتوبوس به محل حادثه اعزام شدند و کلیه نیرو‌های ستادی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه اهواز نیز به آبادان اعزام شد.

شرهانی با بیان اینکه از تعداد کشته‌ها و مصدومین اطلاعاتی در دست نیست، گفت: در این ساختمان واحد‌های مسکونی قرار داشت.

اعلام آماده باش به دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز و آبادان

در پی بروز حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان تمام بیمارستان‌های اهواز و آبادان به جالت آماده باش در آمدند. به برخی پزشکان اعلام شده برای خدمات جراحی و اورژانسی به آبادان اعزام شوند و همچنین برخی بیماران نیز برای درمان به شهر‌های مجاور به ویژه اهواز اعزام خواهند شد.

بازداشت پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان

دادستان ویژه آبادان اعلام کرد در پی ریزش بخشی از برج نیمه کاره متروپل واقع در خیابان امیرکبیر آبادان که صبح امروز به صورت ناگهانی رخ داد پیمانکار و مالک ساختمان بازداشت شدند.

افزایش تعداد کشته شدگان و مصدومان

سخنگوی اورژانس اعلام کرد تعداد قربانیان حادثه ریزش برج متروپل در آبادان به ۳ نفر افزایش پیدا کرد.

۲۱ نفر هم مصدوم شده‌اند که وضعیت جسمانی دختری ۱۰ ساله وخیم است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا