ورزشی

ماه‌های دور از خانه

خبرمهم: مهمانی پشت مهمانی. لیگ قهرمانان آسیا فعلا قرار نیست به ایران بیاید و نمایندگان كشورمان هم به خاطر اعمال نفوذ و كارشكنی برخی كشورهای عربی، چاره‌ای ندارند جز این‌كه تا پایان دور رفت، لباس مهمانی را بر تن نگه دارند.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، امروز هفته دوم از دور گروهی لیگ قهرمانان با برگزاری چهار مسابقه در غرب آسیا آغاز می‌شود که دو بازی با حضور استقلال و شهرخودرو است؛ آبی‌ها در کویت مهمان الاهلی عربستان هستند و یاران شهرخودرو نیز برای بازی با پاختاکور راهی تاشکند شده‌اند.

جدال بزرگ در کویت سیتی

کویت نماینده‌ای در لیگ قهرمانان آسیا ندارد اما یکی از بازی‌های جذاب هفته دوم رقابت‌های این فصل در ورزشگاه بین المللی جابر الاحمد کویت برگزار می‌شود؛ جایی که آبی‌‌های تهران به مصاف سفیدپوشان جده می‌روند.
الاهلی با ۳۳ امتیاز از ۱۸ بازی، تیم سوم لیگ عربستان است و ۸ امتیاز با الهلال صدرنشین فاصله دارد. نکته جالب در آستانه تقابل الاهلی و استقلال دقیقا همینجاست. چراکه استقلال هم دقیقا از ۱۸ بازی خود در لیگ برتر ۳۳ امتیاز کسب کرده و اتفاقا ۸ امتیاز با پرسپولیس صدرنشین اختلاف دارد. شرایط تقریبا یکسان دو تیم در لیگ‌های داخلی را بگذارید در کنار دو تساوی مشابه یک بر یک که استقلال و الاهلی در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا به دست آوردند؛ استقلال در عراق مقابل الشرطه و الاهلی در امارات مقابل الوحده.
با این حال تفاوت بزرگ دو تیم را در آستانه بازی امشب باید روی نیمکت‌ها جستجو کرد. سران الاهلی سه روز پیش، پس از شکست مقابل الوحده عربستان در لیگ این کشور، قرارداد کریستین گروس، سرمربی سوئیسی خود را که پیشتر جانشین برانکو شده بود فسخ کردند تا تیم اول شهر جده، برای بازی با استقلال از یک مربی موقت بومی به نام مازن به‌کلی استفاده کند.
این می‌تواند فرصت ایده‌آلی برای استقلال باشد تا از شرایط بحرانی میزبان عربستانی خود نهایت بهره را ببرد. قطعا اگر بدشانسی‌های این دو-سه هفته اخیر نبود، می‌شد با اطمینان از برد استقلال مقابل الاهلی حرف زد، اما فرهاد مجیدی هم برای این بازی بزرگ با چالش‌هایی روبه‌رو است. مصدومیت شیخ دیاباته و مهدی قائدی، دست این مربی را در خط حمله تاحدودی بسته است. البته قائدی با تایید کادر پزشکی، آبی‌ها را در سفر به کویت همراهی کرده، اما فرشید اسماعیلی که گفته می‌شد شاید در این بازی در خط حمله قرار بگیرد، به دلیل دور بودن از شرایط تمرین و مسابقه، از لیست آبی‌ها خارج شد تا ارسلان مطهری مجبور باشد یک تنه، بار هجومی تیمش را به دوش بکشد. البته مرتضی تبریزی هم هست و شاید امشب، بهترین فرصت برای او باشد تا پس از ماه‌ها برای آبی‌ها گلزنی کند. خبر خوب برای استقلالی‌ها اضافه شدن عارف غلامی و سیاوش یزدانی به جمع نفرات این تیم است، اما از آن‌طرف هم خبر می‌رسد، عمر السوما (مهاجم) و یوسف بلایلی (هافبک) که به دلیل مصدومیت بازی‌های اخیر الاهلی در لیگ عربستان و لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده بودند با تصمیم کادر فنی در فهرست کاروان اعزامی این تیم به کویت قرار گرفتند و احتمالا مقابل استقلال بازی خواهند کرد.

ظلم AFC

«به طور میانگین هر چهار روز یک بازی برگزار کرده‌ایم که سه دیدار آن برون‌مرزی بوده و دو دیدار خارج از خانه هم در لیگ  برگزار کرده‌ایم.  کیلومترها سفر هوایی داشتیم تا به محل برگزاری مسابقه برسیم. فقط امیدواریم این ظلم AFC پایدار  نباشد.»
اینها بخش کوچکی از گلایه‌های مجتبی سرآسیایی، سرمربی تیم شهرخودرو، در آستانه بازی با پاختاکور ازبکستان است.
به این گلایه‌ها باید کیفیت بد زمین چمن ورزشگاه مرکزی پاختاکور را هم اضافه کنید. پاختاکور در این زمین بد، الشباب امارات را در روز نخست لیگ قهرمانان با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و حالا بدون آن‌که ذره‌ای احساس خستگی داشته باشد، خود را آماده دومین میزبانی متوالی می‌کند. این شرایط ناعادلانه، همان چیزی است که سرمربی شهرخودرو از آن به عنوان ظلم کنفدراسیون فوتبال آسیا در حق نمایندگان فوتبال ایران یاد می‌کند.
شهرخودرو و استقلال، امروز در شرایطی به مصاف حریفان خود می‌روند که با احتساب دو بازی پلی‌آف، برای چهارمین بازی متوالی مجبورند بیرون از خانه و در غیاب هواداران پر شور خود به مصاف حریفان آسیایی بروند. /جام جم​​​​​​​برنامه بازی‌های امروز
دوشنبه ۲۸ بهمن
گروه A
الشرطه عراق – الوحده امارات (۱۷:۳۰)
الاهلی عربستان-استقلال (۱۹:۰۰)
گروه B
پاختاکور ازبکستان – شهر خودرو (۱۴:۳۰)
الشباب الاهلی امارات – الهلال عربستان (۱۷:۰۰)

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا