اجتماعیاستانیاصفهانتبریزتهرانخراسانسلامتفارسقممازندران

آیا واکسن کرونا ماه آینده به مرحله تولید می‌رسد؟

خبرمهم: به دنبال رضایت‌بخش بودن نتایج اولیه واکسن کرونای ساخته شده به دست دانشمندان دانشگاه آکسفورد، احتمال تولید آن در ماه آینده قوت گرفت.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، در اواخر ماه گذشته میلادی بود که تیمی از دانشمندان دانشگاه آکسفورد آزمایش واکسن کووید ۱۹ را بر روی داوطلبان آغاز کردند که به گفته یکی از متخصصان نتایج آن در اواسط ماه آینده در دسترس خواهد بود.

بر اساس اظهارات  یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی در خصوص انجام کارآزمایی بالینی، صد‌ها نفر در جریان این آزمایش واکسینه شده‌اند. این واکسن پس از تایید، وارد فاز بعدی شده و به سایر نقاط جهان به‌ویژه کشور‌های در حال توسعه که نیاز بیشتری دارند، ارسال خواهد شد تا به تولید انبوه برسد.

این متخصص تاکید کرد: تیم تحقیقاتی مورد نظر به دنبال یک شریک است تا بتواند کار تولید را آغاز کند و در حال حاضر آن‌ها منتظر نتیجه نهایی مبنی بر اینکه آیا دریافت کنندگان واکسن کرونا دوباره به این بیماری مبتلا خواهند شد یا خیر، هستند.

بر اساس تاکید متخصصان این تیم، نتایج در این مرحله از کارآزمایی رضایت بخش بوده است. اما طبق آنچه گفته می‌شود برای اطمینان از اثربخشی کامل، این واکسن باید به افرادی که خطرپذیری بیشتری در برابر این ویروس دارند، تزریق شود. گفتنی است واکسن موردنظر در صورت تایید نتایج، ماه آینده به مرحله تولید خواهد رسید/yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا