اجتماعیاستانیاصفهانتبریزتهرانخراسانسلامتفارسقممازندران

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛ وضعیت هوا در ۱۰ آذر/ جوی پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است

خبرهای فوری: براساس نقشه‌های هواشناسی امروز در غالب مناطق کشور جوی پایدار حاکم و در شهر‌های صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش بینی می‌شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز در غالب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت کشور افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا تداوم خواهد داشت.

از اوایل وقت دوشنبه بتدریج یک سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش باران، گاهی رعد و برق، در ارتفاعات بارش برف، کاهش نسبی دما و وزش باد، در غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از شمال غرب و بتدریج از بعدازظهر مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی خواهد شد که شدت بارش در استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، چهار محال و بختیاری و غرب کردستان پیش بینی می‌شود.

روز سه شنبه دامنه فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر مناطق مذکور به شمال شرق، شرق و جنوب کشور گسترده می‌شود البته از شدت بارش در شمال غرب و بخش‌هایی از غرب کشور کاسته می‌شود. روز چهارشنبه در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و بخش‌هایی از جنوب غرب، جنوب و شمال شرق کشور بارش پراکنده انتظار می‌رود و روز پنج شنبه مجدد سامانه بارشی دیگری از شمال غرب، غرب و شمال وارد کشور خواهد شد.

از بعدازظهر روز دوشنبه و طی روز سه شنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر بارش باران، در ارتفاعات بارش برف، وزش باد، کاهش دما و مواج شدن دریا در استان‌های ساحلی دریای خزر پیش بینی می‌شود.

محمد اصغری کارشناس هواشناسی گفت: خوشبختانه به برکت وزش باد عصر روز گذشته شرایط در پایتخت مطلوب از نظر آلاینده گردید البته تعطیلی مدارس هم باعث شد تا از غلظت آلایند‌ها در تهران کاهش یابد.

او در ادامه با اشاره به وجود آلایند‌ها در تهران و برخی از کلانشهر‌ها پرداخت و افزود: این وضعیت را تا عصر امروز در پایتخت پیش بینی می‌کنیم، به طوری که برای فردا دوشنبه در تهران، اراک، کرج، اصفهان و مشهد این روند کاملا مهیا است.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: از عصر امروز با ورود موجی از سمت غرب و جنوب غرب که شهر‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان را از نظر بارش در برمی گیرد، همچنین در ارتفاعات کردستان بارش برف پیش بینی می‌کنیم.

اصغری بیان کرد: برای آذربایجان‌های غربی و شرقی در ارتفاعات بارش به صورت برف و در سطح شهر باران و همچنین برای چهارمحال و بختیاری، کردستان و همدان آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها دوراز انتظار نیست، همچنین احتمال کاهش دما تا ۸ درجه برای این استان‌ها پیش بینی می‌شود.

اصغری بیان کرد: در تهران هم از عصر فردا بارش‌ها آغاز به طوری که برای روز سه شنبه یک روز بارانی برای پایتخت را تجربه می‌کنیم همچنین این وضعیت را در کرج هم پیش بینی می کنیم پس بدین ترتیب نیمه دوم ماه هوای سالم از جهت نبود آلایند‌ها گزارش شده است.

گفتنی است، همچنین برای سواحل دریای خزر بارش باران پیش بینی می‌شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا