اجتماعی

راه مقابله با ریزگردها: بارش باران و جبران کم‌کاری‌های مسئولین استان قم!

خبرمهم: محمود مسگری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم در گفت‌وگو با خبرهای فوری مهم: با‌توجه به تشکیل ستاد بحران اگر تعطیلی تشخیص داده شود حتما اعلام می‌شود. چون سلامتی شهروندان اولویت اول را دارد.

شاخص کیفیت هوا در شهر قم به علت ذرات آلاینده معلق در شرایط بسیار ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی قرار دارد. هواشناسی استان نیز با صدور هشدار سطح نارنجی از ادامه و استمرار وزش باد نسبتاً شدید تا روز جمعه هفته جاری خبر داد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، محمود مسگری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم نسبت به گردوغبار و آلودگی هوای قم گفت: با‌توجه به بحث ریزگردها، در جلسه‌ای که با مدیر‌کل محیط زیست داشتیم مشخص شده که باید منتظر بارش باران باشیم. با‌توجه به بحث خشکی دریاچه نمک، ریشه این ریزگردها نیز از دشت استان سمنان بوده البته روز گذشته از طرف استان اصفهان هم ریشه داشته.

مسگری در‌خصوص مقابله با این ریزگردها افزود: قسمتی که به مدیریت شهری مربوط می‌شود بحث کاشت نهال و کمربند سبز اطراف شهر است که آن هم با‌توجه به مشکلات منابع آبی باید کمک شود از آب‌های خام استفاده شود. کم کاری‌هایی هم در گذشته بوده که باید جبران شود. 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم نسبت به اینکه وضعیت آلودگی در استان تا چه زمانی ادامه‌دار خواهد بود، گفت: اینکه این وضعیت تا کی ادامه دارد را باید کارشناس هواشناسی بگوید. اما ما باید از الان پیش‌بینی برای سال آینده داشته باشیم و کاشت منابع سبز را در اطراف شهر جدی بگیریم.  

محمود مسگری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم در پایان با تاکید بر اینکه تصمیم تعطیلی در استان با استانداری است، افزود: تصمیم تعطیلی در روزهای آینده استان با استانداری است اما تمهیداتی در‌حال انجام است و با‌توجه به تشکیل ستاد بحران اگر تعطیلی تشخیص داده شود حتما اعلام می‌شود. چون سلامتی شهروندان اولویت اول را دارد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا