اجتماعیاستانیتهران

واکنشها به حادثه تهرانپارس؛ وای اگر فیلم صحت داشته باشد…

خبرهای فوری: با وجود برخورد با ماموران متخلف در موضوع حادثه تهرانپارس، واکنشها به این ویدئوی جنجالی ادامه دارد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، جهانبخش محبی نیا، عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در نطق میان دستور امروز خود گفته است: وای اگر فیلم منتشرشده از اقدام نیروی انتظامی صحت داشته باشد. او با بیان اینکه دره‌های عمیق جهالت و قله‌های بلند نخوت و غرور حاصل کار انقلاب نیست، یادآور شده است: من نگرانم کج اندیشان و کم اندیشان به انقلاب ما آسیب برسانند.

همزمان شهیندخت مولاوردی، معاون پیشین رئیس جمهور هم در اینستاگرام خود به این حادثه واکنش نشان داده و به مساله «حجاب» پرداخته است.

او نوشته است: بیش از چهار دهه از انجام سلسله سخنرانی های استاد شهید مرتضی مطهری در جمع اعضای انحمن اسلامی پزشکان تحت عنوان «مساله حجاب» می گذرد، اما حجاب در جامعه امروز ایران همچنان مساله است و به جرات می توان اظهارکرد که در این سالها هرگز از دستورکار دولتها خارج نبوده است.

او همچنین در این پست اینستاگرامی خبر داده است که «در جلسه آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند/قانون راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مورد بازنگری قرار می گیرد. باید ببینیم اصلاح و به روزرسانی این سند با چه رویکردی صورت گرفته و تا چه اندازه منطبق با شرایط و اقتضائات امروزین کشور است.

مولاوردی این سوال را هم مطرح کرده که آیا این اسناد توانسته جمعی بین ارزشها و واقعیتها باشد؟ و آیا بالاخره خروجی این بازنگری حل مساله است یا پاک کردن صورت آن؟

در همین حال عکسی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که نشان می دهد نماینده ها درحال دیدن فیلم برخورد پلیس در تهرانپارس هستند.

در همین رابطه فاطمه سیاوشی نماینده مجلس هم به ایرنا گفت: در روزهای اخیر در تهران با مسئله‌ای فراتر از حجاب مواجه هستیم که صرفا ایجاد محدودیت در پوشش نیست و امنیت روانی را از شهروندان سلب کرده. حرکت و پافشاری در این جهت علاوه بر زیرپا گذاردن حقوق شهروندی در نهایت منجر به خدشه بر حرمت نهادهای صیانت‌کننده از امنیت جامعه خواهد شد.

محمود صادقی دیگر نماینده ای است که به این حادثه واکنش نشان داده و تاکید کرده است: وزیر کشور وظیفه خود را در نظارت بر رفتار نیروی انتظامی اعمال کند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی رفتار یکی از مأموران نیروی انتظامی با دختری جوان در یکی از پارکهای شرق تهران را ناقض اصل کرامت انسانی دانست و گفت: این کار موجب خدشه وارد شدن به وجهه نظام جمهوری اسلامی گردید.

پروانه سلحشوری هم که عکس او درحال نشان دادن فیلم برخورد پلیس به عارف، منتشر شده، گفته است که از وزیر کشور درباره ماجرای پارک پردیس تهرانپارس سوال می کند. /خبرفوری

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۳ دیدگاه ها

  1. اقای روحانی برای شماکه خانه تان صدمیلیاردقیمت دارددونرخی کردن بنزین اشکالی نداردبرای منکه ماهی چهارصدتومن ازحقوقم باقی می ماندهمه اش بابت قسط. وکرایه خانه میرودخیلی سخت ومشکل است

  2. هرروز کلی از این مورد اتفاقات تو تهران می افته حالا چون یه دونش تومجازی پخش شده طوری وانمود میکنن انگار خیلی به فکر کرامت مردمن بس کنید بابا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا