اجتماعی

مهلت زوجین برای دریافت وام ازدواج چقدر است؟

خبرمهم: دولت برای حمایت از ازدواج جوانان تسهیلات بانکی را در نظر گرفته که زوجین می توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه، دولت در راستای کمک به ازدواج جوانان، پرداخت وام ازدواج را در دستور کار خود قرار داد تا از این طریق بخشی از هزینه های زوجین جوان را بتواند پوشش دهد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، بر این اساس از ابتدای امسال تا ۲۳ آبان ماه امسال، بیش از ۶۳۹ هزار و ۶۹۵ نفر و به مبلغ ۵۵۳ هزار و ۸۳۱ میلیارد ریال از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره‌مند شدند و تعداد ۲۰۸ هزار و ۷۲ نفر نفر نیز متقاضی در صف برای استفاده از تسهیلات یاد شده هستند.

در حال حاضر میزان وام ازدواج به استناد مفاد جزء (۱) بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، به هر یک از زوجین مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .

به استناد مفاد جزء (۲) بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج ها زیر ۲۵ سال و در زوجه ها زیر ۲۳ سال است، مبلغ ۱ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد.

افراد مشمول دریافت وام ازدواج

کلیه شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنـها توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده ، قادر به ثبت نام بوده و گواهی ازدواج آنها که ممهور به مهر کنسولگری ایران در کشور مذکور می‌باشد به عنوان سند ازدواج تلقی می‌گردد .

اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسمی توسط مراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور مورد تایید قرار گیرد معادل عقدنامه تلقی گردیده و این متقاضیان نیز قادر به ثبت نام خواهند بود .

دارا بودن کارت ملی ( موقت یا دایم ) و کد پستی محل سکونت متقاضی.

با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلا از تسهیلات ازدواج استفاده نکرده باشد، (علیرغم ازدواج دوم یا بیشتر) می تواند از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهره مند گردد .

به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد.

مهلت زوجین برای دریافت وام ازدواج

به استناد مفاد بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۷ می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌گردد.

چنانچه متقاضیان قبل از سال ۱۳۹۷ ازدواج کرده و در صف سامانه ازدواج در انتظار اخذ وام باشند، صرفاً مشمول سقف فردی ۵۰۰ میلیون ریال خواهند شد.

میزان و مدت بازپرداخت تسهیلات

مدت بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ۱۰ ساله و نرخ کارمزد ۴ درصد می باشد .

اقساط مربوطه ۱۲۰ ماهه بوده و سررسید اولین قسط و کارمزد آن، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات مزبور است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا