اجتماعی

یزدی ها بازهم در ایام محرم خبر ساز شدند/ تبدیل هیات عزاداری به مرکز واکسیناسیون

خبرمهم: مسجد حظیره یزد امسال به جای برگزاری مراسم عزاداری، یک مرکز واکسیناسیون کرونا برپا کرد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، سبک عزاداری هیئات مذهبی در یزد و نوحه خوانی های شهور در این شهر هرساله با استقبال عمومی مواجه می شود اما امسال یزدی ها به گونه ای دیگر شعر و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند. حجت الاسلام والمسلمین محمد صدوقی با انتشار تصاویری از تبدیل مسجد حظیره یزد به مرکز واکسیناسیون کرونا خبر داد.
وی در همین خصوص گفت: هر سال این مکان در روز تاسوعا و عاشورای حسینی جلوه‌ای کوچک از عزاداری زیبای مردم یزد در سوگ اباعبدالله الحسین بود
هرچند که دل سوخته تر از هر سالیم، افسوس که کرونا مانع از بروز آنهمه زیبایی شد.
امسال هم چونان سال گذشته به جهت حفظ سلامت جامعه از برگزاری مراسم محرومیم اما به یاد آن سالهای پرشور با کمک دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و بیمارستان سید‌الشهدا(ع) یزد،  مسجد روضه‌ محمدیه (حظیره) تبدیل به پایگاه واکسیناسیون کرونا شد.
تا با بهره‌بردن از دانش و علم و رعایت مصالح جامعه در کنار توسل به اهل بیت امیدوار باشیم که هرچه زودتر از شر این بلا خلاص شویم.
حظیره پایگاه انقلاب و متعلق به همه مردم یزد است و طبق سنت شهید محراب به اقتضاء زمان در کنار و خدمت مردم خواهد بود.
قسمت این بود که امسال اینگونه تاسوعا در حظیره گرامی داشته شود.
این مرکز واکسیناسیون تا هر زمان که دانشگاه علوم پزشکی صلاح بداند و تأمین واکسن نماید در خدمت مردم خواهد بود و آمادگی دارد تا پایان طرح واکسیناسیون و درصورت لزوم ۲۴ساعت شبانه روز و هفت روز هفته ارائه خدمت نماید. /جماران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا