اجتماعی

پاییز کم بارش در انتظار کشت‌های پاییزه

خبرمهم: مدیرکل مرکز پایش هواشناسی کشاورزی گفت: ماندگاری هوای گرم، وزش باد، رعد و برق و طغیان آفات در مناطق مختلف کشور پیش بینی شده و کشاورزان باید توصیه های هواشناسی را مد نظر قرار دهند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، مسعود حقیقت مدیر کل مرکز پایش هواشناسی کشاورزی کشور، گفت: سازمان هواشناسی کشور طی ۳ روز آینده برای استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و قسمت‌هایی از البرز احتمال بارش رگباری را پیش بینی کرده است.او با اشاره به ماندگاری هوای گرم در مناطق مرکزی و وزش باد شدید در نوار شرقی کشور، افزود: با توجه به احتمال وزش باد شدید در نوار شمالی کشور شالیکاران مراقب ورس یا خواب رفتگی شالیزار باشند و در صورت مشاهده رعد و برق شالیزار را ترک کرده و به مکان امن روند.
حقیقت ادامه داد: با توجه به پیش بینی رعد و برق در نوار شمالی کشور به ویژه راسته البرز، دامداران از رفتن به ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.
مدیر کل مرکز پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به ماندگاری هوای گرم در مناطق مرکزی ،کشاورزان زمان آبیاری را طوری تنظیم کنند تا آسیبی به مزارع و صیفی جات نرسد.
او افزود: پسته کاران در مناطق جنوبی و شرقی کشور در هوای گرم از گوگرد پاشی در باغ پسته برای مبارزه با آفت پسیل خودداری کنند.
مدیر کل مرکز پایش هواشناسی کشاورزی کشور با هشدار نسبت به وزش باد شدید در مناطق شمالی و احتمال آسیب به سازه‌های گلخانه‌ای گفت: آخرین پیش بینی‌های فصلی سازمان هواشناسی خبر از پاییز کم بارش را می‌دهد، کشاورزان مراقب کشت‌های پاییزه باشند. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا