اجتماعی

کالا‌های بی ارزش با قیمت‌های سرسام آور/ شما حاضر به خرید این وسایل هستید؟

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، برخی اقلام در دنیا وجود دارند که می توان بابت خرید آنها بهای زیادی پرداخت کرد مانند هواپیما یا قایق تفریحی شخصی، جواهرات گران بها یا خودرو‌های روز دنیا. اما در این بین محصولاتی در جهان فروخته می‌شوند که هیچ ارزشی ندارند و پرداخت پول برای آن‌ها بی ارزش است.

در ادامه این گزارش به چند مورد از محصولاتی اشاره شده است که قیمت آن‌ها بسیار بیشتر از ارزش آن است.

۱. سنگ نمک شبیه گوشت

سنگ نمک ارزش خاص و زیادی ندارد و تقریبا در همه کشور‌های جهان با قیمت نسبت معقولی فروخته می‌شود. چند سال گذشته یک شرکت مجازی فروش کالا در آمریکا یکی از همین سنگ نمک‌ها را که برش و رنگی شبیه گوشت را داشت به یک میلیون و ۲۵۵ هزار دلار در سایت خود قیمت گذاری کرد و به طور ناباورانه هم فروش رفت.

۲. لنز چشم

یک طراح عینک و لنز چشم هندی ساکن آمریکا به نام Chandrashekhar Chawan در طول چند سال گذشته طی اقدامی غیر منتظره اقدام به طراحی لنزی کرد که در آن از الماس استفاده شده است.

یک جفت لنز چشم در آمریکا با بهترین کیفیت حداکثر ۵۰ دلار قیمت دارد، اما این جفت لنز با قیمت باورنکردنی ۱۵ هزار دلار فروخته می‌شود.

۳. طعمه ماهی

هنگام ماهی گیری از طعمه‌هایی استفاده می‌شود که ماهی را در آب به خود جذب می‌کند که در این خصوص می‌توان از کوچک‌ترین غذا‌ها و حتی غذا‌های دور ریز استفاده کرد.

یک طعمه ماهی در آمریکا فروخته می‌شود که از طلا و پلاتین در ساخت آن استفاده شده و یک میلیون دلار قیمت دارد. در صورتی که کاربرد آن با یک تکه گوشت باقی مانده از غذای مهمان هیچ فرقی ندارد.

۴. دستمال کاغذی طلایی

دستمال‌های کاغذی کاربرد‌های فراوانی دارند و در خانه هر فردی می توان آن را پیدا کرد با این وجود به نظر نمی‌رسد که هزینه‌های زیادی برای دستمال کاغذی باید پرداخت کنیم، اما در برخی فروشگاه‌های این کره خاکی هستند افرادی که دستمال کاغذی‌های میلیون دلاری می‌خرند که در آن از الیاف طلا استفاده شده است.

۵. محل پارک خودرو

در سراسر دنیا به خصوص شهر‌های پر جمعیت یک قانونی وجود دارد که شهروندان برای پارک کردن خودروی خود در کنار خیابان باید هزینه‌ای را تحت عنوان مالیات پرداخت کنند که با توجه به قوانین شهری آن کشور، هزینه‌های متفاوت و عقلانی است.

رکورد این هزینه دو مرتبه در جهان شکسته شده است اولین مرتبه به قیمت ۸۲ هزار دلار در سان فرانسیسکو و دومین مرتبه در شهر بوستن ایالت ماساچوست با پرداخت هزینه ۵۶۰ هزار دلار.

۶. کنسول بازی از طلا

کنسول بازی سال‌ها است که در بازار‌های جهانی فروخته می شوند و امروزه ابزارهای دیجیتال و پیشرفته‌تر جای آن را گرفته اند. یک شرکت طراحی کلا و جواهر، با توجه به اینکه کنسول های بازی بسیار مورد توجه جهان قرار گرفته است، بدنه چند مورد از آن‌ها را از جنس طلا ساخت و هر کدام را ۲۵ هزار دلار قیمت گذاری کرده است.

۷. سوزن منگنه

شاید باور اینکه منگنه‌ای که می‌خرید از جنس طلا باشد واقعا برایمان سخت باشد چرا که منگنه از هر جنسی که باشد کار خود را انجام می‌دهد و جنس در عملکرد آن هیچ تاثیری ندارد. باید باور کرد که شرکتی در جهان وجود دارد که یک بسته ۲۴ عددی از سوزن منگنه را ۲۱۰ دلار می‌فروشد. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا