اجتماعیسلامت

وزیر بهداشت: تزریق واکسن ایرانی کرونا در خردادماه امسال آغاز می‌شود

خبرمهم: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اولین تزریق واکسن ایرانی کرونا در ماه جاری و واکسیناسیون عمومی کرونا در تابستان آغاز خواهد شد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  سعید نمکی عصر امروز دوشنبه در آئین بهره‌برداری از چهار پروژه بهداشتی و درمانی در دزفول و دو پروژه در اهواز و الوار گرمسیری که در راستای بیست و هفتمین آئین پویش «ره سلامت» به صورت ویدئوکنفرانس که در سالن غدیر دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد، اظهار کرد: در ماه جاری اولین تزریق واکسن ایرانی کرونا در کنار سایر واکسن‌های وارداتی آغاز خواهد شد.

وی افزود: برنامه ما این است که تا پایان خردادماه امسال واکسیناسیون گروه‌های آسیب‌پذیر شامل افراد بالای ۶۵ سال، بیماران خاص و بیماران صعب‌العلاج انجام شود و در تابستان واکسیناسیون عمومی با واکسن ایرانی آغاز شود.

وزیر بهداشت عنوان کرد: برآورد ما این است که زودتر از آنچه در سند ملی اشاره شده است بتوانیم واکسیناسیون را به اتمام برسانیم تا این فشارهای بی‌رویه‌ای را که به رغم تلاش‌های همه جانبه بر دوش ما است پشت سر بگذاریم تا رو سفیدی برای ملت ایران و روسیاهی برای آنانی بماند که همواره بر این ملت تاخته‌اند.

نمکی یادآور شد: ملت ایران تجربیات بسیار خوبی را در زمینه مدیریت بیماری کرونا به دست آورده است به گونه‌ای که بسیاری از کشورها خواستار استفاده از تجربیات ما هستند.

وی با بیان اینکه ما در اوج فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه مبارزه کردیم و به توسعه ادامه دادیم، افزود: امسال و سال گذشته پربارترین دوران ساخت‌وساز در حوزه زیرساخت‌های نظام سلامت در ایران بود.

نمکی از اضافه شدن سه هزار تخت آی. سی. یو به ظرفیت تخت‌های آی. سی. یو کشور در ایام کرونا خبر داد و بیان کرد: این در حالی است که تا پیش از این فقط هفت هزار و ۵۰۰ تخت آی. سی. یو در کشور وجود داشت؛ ضمن اینکه به لطف خداوند و با همت همگانی هیچ بیمار غیر کرونایی در ایران بدون تخت آی. سی.یو نماند.

۱۳ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی اضافه شد

وزیر بهداشت با بیان اینکه در ایام کرونا ۴۶۰ دستگاه اکسیژن ساز به ظرفیت بیمارستان‌های کشور اضافه شد، افزود: در سال گذشته و امسال در هر ماه حدود یک هزار و ۳۰۰ تخت و در یک سال ۱۳ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد.

نمکی با اشاره به افتتاح یک هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در یک سال در کشور، تصریح کرد: این امر در تاریخ مملکت بی‌نظیر است و ناشی از لطف پروردگار و مقاومت ملت ایران است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گرامیداشت چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری مردم دزفول، عنوان کرد: دزفول پایتخت ایستادگی و مقاومت است و مردم این شهرستان همچون کوه در مقابل دشمن ایستادند و آنها را عصبانی و مأیوس کردند که این بزرگ‌ترین حقارت برای دشمن بود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دشمن حقیرتر از آن است که بخواهد این ملت را به حقارت بکشد، گفت: ملت ایران با الگوی مقاومت دزفول همچنان در مقابل سختی‌ها و دشمنی‌ها مقاومت می‌کند و امروزه مقاومت مردم خوزستان برای جمهوری اسلامی به یک فرهنگ تبدیل شده است که این فرهنگ چاشنی توفیق ما در مبارزه با کرونا شده است.

نمکی اضافه کرد: امروزه برادران نظامی، بسیجیان، روحانیت، هلال احمر و تمام ارگان‌ها در کنار مجموعه بهداشت و درمان به میدان مبارزه با کرونا آمده‌اند و قطعاً با بهره‌گیری از آموزه‌های دفاع مقدس و با همدلی و وفاق بر کرونا فائق خواهیم آمد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعان سلامت، افزود: در ایام کرونا سردارانی را در نظام سلامت از دست دادیم که هیچ‌وقت جای آنان پر نخواهد شد و کارخانه تولید انبوه آنان را نمی‌توانیم راه‌اندازی کنیم.

به گزارش مهر، ظهر امروز سعید نمکی از طریق فرودگاه دزفول وارد این شهرستان شد.

چهار پروژه بهداشتی و درمانی در دزفول، یک بیمارستان در الوار گرمسیری و یک مرکز مهارت بالینی در اهواز توسط وزیر بهداشت و به صورت ویدئوکنفرانس بهره‌برداری شدند./مهر

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا