اجتماعیسلامت

کاشف نخستین واکسن کرونا : هدف بعدی عرضه واکسن برای سرطان است

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، اوزلم توره چی، یکی از کاشفان نخستین واکسن بیماری همه گیر «کووید ۱۹» می گوید به زودی از فناوری استفاده شده در تولید واکسن «بیون تک-فایزر» برای مقابله با بیماری سرطان استفاده خواهد شد.

او که به همراه اورگور شاهین، همسرش شرکت داروسازی «بیون تک» را پایه گذاری کرد درباره «ایمنی» واکسن ها در برابر ویروس کرونا نیز بر این باور است که مردم سراسر جهان می توانند مطمئن باشند که این واکسن ها «ایمن» هستند. این زوج دانشمند پیش از همه گیری ویروس کرونا به دنبال دستیابی به راهی برای تحریک سیستم ایمنی بدن به مقابله با تومورهای سرطانی بودند.

اوزلم توره چی و اورگور شاهین به دنبال شیوع ویروس کرونا در چین تصمیم گرفتند تا از نتیجه تلاش های دو دهه اخیر خود در راستای مقابله با همه گیری بیماری «کووید ۱۹» استفاده کنند. واکسنی که آنها طی ۱۱ ماه تولید کردند به سرعت از سوی بریتانیا، آمریکا و سپس اتحادیه اروپا مجوز دریافت کرد.

اوزلم توره چی درباره تصمیمی که به همراه همسرش برای تمرکز بر روی تولید واکسن ویروس کرونا گرفت می گوید: «اتخاذ تصمیم های جسورانه جواب می دهد. ضمن اینکه باید باور داشته باشید که اگر گروهی فوق العاده شما را همراهی می کنند هر مشکلی که در لحظه با آن روبرو می شوید قابل حل خواهد بود.»

یکی از چالش های اصلی پیش روی بنیانگذاران شرکت آلمانی «بیون تک» انجام آزمایش های بالینی برای حصول اطمینان از ایمنی واکسن ویروس کرونا بود. آنها در همین راستا با شرکت آمریکایی فایزر و شرکت چینی فوسان همکاری کردند. اوزلم توره چی یکی از درس های یک سال گذشته را واقف شدن به اهمیت «همکاری ها در سطح بین المللی» می داند./یورونیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا