سیاسی

روایت مجید انصاری از دیدار با اعضای شورای نگهبان

خبرهای فوری: مجید انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز که در دولت اول معاون حقوقی حسن روحانی بود، در روزهای ثبت‌نام برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برای نمایندگی تهران کاندیدا شد. او چندی پیش نیز به شورای نگهبان رفت که باعث کنجکاوی فعالان سیاسی شد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، انصاری درباره جزئیات جلسه با شورای نگهبان  گفت: «در جلسه‌ای که با اعضای شورای نگهبان داشتیم، من جمع‌بندی‌های خودم را که در یک مدت طولانی از جمله زمان حضورم به عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، درباره آسیب‌شناسی مجلس و مشکلاتی که درباره مجلس وجود دارد، می‌خواستم ارائه کنم که بعضی از این موارد می‌توانست در روند بررسی و تأیید صلاحیت‌ها مؤثر باشد».
عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: «گزارش من یک گزارش تفصیلی است که شامل اشکالات به‌وجود‌آمده در ادوار مختلف مجلس و کاهش اثرگذاری قوه مقننه و نمایندگان مجلس می‌شود که در آن به بررسی علل و عوامل آن پرداخته‌ام و دسته‌بندی‌هایی داشته‌ام و یک بخشی از آن مربوط به شورای نگهبان است».
مجید انصاری درباره نتیجه جلسه با شورای نگهبان گفت: «من می‌خواستم این موارد را در جلسه با شورای نگهبان مطرح کنم، اما روزی که برای جلسه به شورای نگهبان رفته بودم، همان روز سامانه ثبت دارایی مسئولان در شورا مستقر شده بود و اعضای شورای نگهبان مشغول مراحل ثبت دارایی‌های خودشان بودند و به‌تدریج به جلسه آمدند و جلسه به‌طور‌کامل شکل نگرفت، بنابراین فرصت نشد من در‌این‌باره صحبت کنم و درباره موضوعات دیگری بحث کردیم. موضوع مدنظر من به جلسه دیگری موکول شد و قرار شد که اعضای شورای نگهبان یک وقتی بگذارند که من بروم و مسائل را توضیح بدهم».
او درباره اینکه آیا قرار است این جلسات ادامه‌دار باشد، عنوان کرد: «جلساتی که در کار نیست. آن جلسه‌ای که من رفته بودم به‌طور‌کامل تشکیل نشد و من می‌خواستم که همه اعضای شورا در جلسه حضور داشته باشند و چون به‌تدریج آمدند، ما مباحث دیگری را مطرح کردیم».
این فعال اصلاح‌طلب درباره طرح موضوع ردصلاحیت‌ها با شورای نگهبان نیز گفت: «اصلا درباره ردصلاحیت‌ها بحثی نشد و در آینده هم اصلا قرار نیست من درباره تأیید صلاحیت‌ها یا ردصلاحیت‌های افراد بحث کنم و می‌خواهم درباره شیوه کار مباحثی را مطرح کنم و قرار نیست درباره اصلاح‌طلبان بحث کنم».
انصاری با بیان اینکه موضوع بحث او کلی است و قرار نیست مصداقی باشد، افزود: «بحث من از اول هم کلی بود و من درخواست کرده بودم که با شورای نگهبان جلسه‌ای بگذاریم و درباره شیوه کار و روندهای رسیدگی و مسائلی که می‌تواند به بهبود وضع مجلس کمک کند، صبحت کنیم نه موضوع ردصلاحیت‌ها».
او درباره استقبال شورای نگهبان از نظراتش هم گفت: «دوستان شورای نگهبان که استقبال کردند و دلیلش هم همین بود که برای طرح این موضوعات وقت تعیین کردند، اما متأسفانه در آن جلسه وقت نبود و ان‌شاءالله در جلسه بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت. من چند سال پیش هم که معاون پارلمانی دولت یازدهم بودم، بخشی از این مطالب را در جلسه با آیت‌الله جنتی مفصل مطرح کردم و این مطالب هم در همان
راستا است».
مجید انصاری در پاسخ به این پرسش که واکنش آیت‌الله جنتی به توضیحات او چه بوده است، گفت: «این موضوع مربوط به چند سال پیش است، به آن نپردازیم».

کدخدایی:
توصیه افراد درباره صلاحیت کاندیداها با رعایت قانون باشد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگر مقصود از توصیه‌های افراد برای رد یا تأیید صلاحیت داوطلبان، رعایت موازین قانونی باشد، اشکالی ندارد، در غیر این صورت انتظار نداشته باشند شورای نگهبان برای خشنودی افراد، حقوق داوطلبان را نادیده انگارد.
عباسعلی کدخدایی در صفحه شخصی‌اش در توییتر نوشته است: «این روزها در رسانه‌ها افراد مختلف توصیه‌هایی برای رد یا تأیید صلاحیت داوطلبان دارند. اگر مقصود از این توصیه‌ها رعایت موازین قانونی باشد، اشکالی ندارد، در غیر این‌ صورت انتظار نداشته باشند شورای نگهبان برای خشنودی افراد، حقوق داوطلبان را نادیده انگارد»./شرق

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا