سیاسی

ساخت پتروشیمی میانکاله تا بررسی دقیق زیست محیطی متوقف می‌شود

خبرمهم: احمد وحیدی اعلام کرد بر اساس دستور رئیس‌جمهور تا بررسی مجدد ابهامات زیست محیطی، احداث پتروشیمی میانکاله متوقف خواهد ماند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، دو روز پیش هم استاندار مازنداران اعلام کرده بود که رئیس‌جمهور دستور داده تا زمانی که محیط زیست نظر نهایی خود را اعلام نکند، عملیات اجرای این پروژه متوقف باقی خواهد ماند.

حجت‌الاسلام رئیسی روز بیست و یکم فروردین دستور داد که موضوع احداث پتروشیمی میانکاله بررسی و با احصای موارد خلاف قانون و آسیب زا برای محیط زیست، سریعا از اجرای آن جلوگیری شود.

۲۳ فروردین هم احمد قاسمی مدیر کل حوزه حقوق عامه دادستانی کل کشور با ارسال نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب مازندران دستور توقف اجرای طرح پتروشیمی میانکاله را صادر کرد.

پیشتر سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرآباد مازندران، با اعلام توقف اجرای پروژه پتروشیمی میانکاله، صدور مجوز این پروژه را منوط به انجام مطالعات تکمیلی و تایید سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد.

گفتنی است، پروژه احداث پتروشیمی میانکاله در مراتع حسین‌آباد واقع در ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله در روز‌های پایانی پارسال در حالی  کلید خورد که این موضوع به جهت آسیب‌رسانی  به محیط زیست منطقه، مخالفت‌های برخی اهالی منطقه، فعالان و کنشگران محیط زیست، سیاسیون، بازیگران، ورزشکاران را به همراه داشت.

میانکاله شبه جزیره‌ای ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتاری در شرقی‌ترین نقطه شمالی‌ترین استان ایران است با طبیعتی کم نظیر، اما ده‌ها مشکل که در این سال‌ها با آن دست و پنجه نرم کرده است تا بتواند زیبایی خودش را حفظ کند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا