سیاسی

هیچ نوع غفلتی را در سلامت مردم نمی‌پذیریم

خبرمهم: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت مراکزی که در حوزه پرتوهای یونساز و غیر یونساز نیازمند صدور یا تمدید مجوز هستند، از طریق سامانه «سیناپ» اقدام کنند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، سامانه سیناپ آبان پارسال با آدرس https://nrpdsys.nrpd.ir به بهره برداری رسید و  نسخه نهایی آن نیز در تاریخ ۲۷ فروردین امسال رسما راه اندازی شد.

این سامانه ۴۵ نوع مجوز صادر می‌کند و بنا به اعلام سازمان انرژی اتمی کشور، حدود ۱۵ هزار مرکز در سطح کشور دارای مجوز این سازمان هستند و فعالیت می‌کنند.

گفتنی است، ثبت و پیگیری تمامی درخواست‌ها، مکاتبه، ارسال درخواست صدور پروانه و مجوزها، استعلام مورد نیاز از واحد قانونی، اعلام رای و صدور پروانه و مجوز‌های مورد درخواست بصورت کاملا الکترونیکی و صرفا از طریق سامانه سیناپ انجام خواهد شد.

صدور مجوز‌های موافقت اولیه، تاسیس، بهره‌برداری، احداث، کار با اشعه، ورود و ترخیص، صدور پروانه اشتغال، پروانه خدمات، تدوین ضوابط و مقررات پرتوی و رسیدگی به شکایات مربوط به آنتن‌های تلفن همراه از جمله فرآیند‌های الکترونیکی شده قابل ذکر در این سامانه است.

سامانه یکپارچه نظارت و ارزیابی ایمنی پرتوی در سراسر کشور «سیناپ» با حضور محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، دکتر محمد رضا کاردان، معاون سازمان و رییس مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور و جمعی از مدیران و متخصصان این حوزه در محل این سازمان رونمایی شد./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا