اجتماعیاستانیتهرانسیاسیفرهنگیکل اخبارمازندران

قتل طلبه همدانی چه ارتباطی با مهناز افشار دارد؟

تسنیم نوشت:سؤالی از سوی برخی مخاطبان مطرح شده‌ است با این عنوان که "قتل طلبه همدانی چه ارتباطی با مهناز افشار دارد؟".

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبرهای فوری، از صبح امروز کمپینی در برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر به‌راه افتاده که خواهان محاکمه “مهناز افشار” و رسیدگی قضائی به توئیت جعلی است که وی چند روز پیش منتشر کرده است.

در واقع امضاکنندگان این کمپین معتقدند اظهارات حاشیه‌ساز این سلبریتی در فضای مجازی و توئیت‌های وی زمینه‌ساز خشونتهایی شده که قتل می‌تواند از آثار آن باشد.

[irp posts=”15835″ name=”چرا به روحانیون حمله می شود؟”]

با راه افتادن این کمپین سؤالی از سوی برخی مخاطبان مطرح شده‌ است با این عنوان که “قتل طلبه همدانی چه ارتباطی با مهناز افشار دارد؟”.

صبح شنبه ۷ اردیبهشت‌ماه «مصطفی قاسمی» روحانی ۴۶ساله همدانی بر اثر وقوع تیراندازی در کوچه آخوند در خیابان شهدای همدان، جان خود را از دست داد. وی امام جماعت مسجد حاج کربعلی بود و چندی پیش هم در حوزه علمیه دامغانی به‌عنوان مسئول کتابخانه فعالیت می‌کرده است.

بنا به گفته یکی از شاهدان عینی حادثه این روحانی وقتی از حوزه علمیه خارج شده است، از پشت به‌ضرب دو گلوله توسط ضارب به‌قتل می‌رسد.

بعد از وقوع این قتل، ضارب که «بهروز حاجیلویی» نام داشت، در صفحه اینستاگرام خود نسبت به قتل این روحانی اعتراف می‌کند. پلیس هم که بلافاصله در صحنه وقوع جرم حاضر شده بود، بعد از انتشار مطلب در صفحه اینستاگرام این ضارب، خبر از شناسایی او می‌دهد و عنوان می‌کند برادر قاتل دستگیر شده و خودرویی که از آن در جریان وقوع قتل استفاده شده نیز متعلق به برادر او بوده است.

بهروز حاجیلویی نیز صبح روز گذشته در درگیری با نیروی انتظامی و مجروح کردن دو تن از نیروهای ناجا، کشته شد.

[irp posts=”15764″ name=”حال و هوای منزل طلبه همدانی + تصاویر”]

پس از انتشار خبر قتل طلبه همدانی، فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن یکی از دوستان و هم‌فکران بهروز حاجیلویی، از وی به‌خاطر قتل طلبه همدانی تشکر می‌کند و این اقدام را متأثر از دستور رضا پهلوی، فرزند شاه مخلوع می‌داند و مردم را نیز به این کار تشویق می‌کند.

 

اما نکته مهم در صحبت‌های این فرد اشاره به فتوای ساختگی از یک روحانی است که چند روز پیش در فضای مجازی مورد توجه کاربران قرار گرفت.

ماجرا از این قرار بود که چند روز گذشته یک حساب توئیتری جعلی با تصویر یک روحانی مازندرانی زنان را به نکاح با نیرو‌های حشدالشعبی که برای کمک به سیل‌زدگان در خوزستان بودند، تشویق کرد و مهناز افشار هم این اکانت جعلی را بازنشر داد و در محکومیت آن توییتی منتشر کرد و به‌نوعی این شایعه پاگرفته در فضای مجازی را بیش از پیش قوت بخشید.

گرچه پس از آشکار شدن واقعیت مجبور به حذف آن توئیت و عذرخواهی شد اما کاربران تکرار این‌گونه رفتارها از سوی وی را مغرضانه دانسته از مسئولان خواستار برخورد قضایی با مهناز افشار شدند.

در واقع کابران توئیتر معتقدند قتل این طلبه نتیجه نفرت‌پراکنی و ایجاد حس بدبینی و خشونتی است که برخی از سلبریتی‌ها همچون مهناز افشار در برهه‌های مختلف ایجاد کرده‌اند. این کاربران همچنین به موضع‌گیری‌ها و توئیت‌های گذشته این سلبریتی نیز که حاشیه‌ساز و کذب بوده است، اشاره کردند.

از جمله انتشار توئیتی در مورد “دنیا ویسی” دانش‌آموز ۷ساله سنندجی که بر اثر ریزش دیوار فرسوده مدرسه‌ای از دنیا می‌رود و مهناز افشار تنها بر اساس شنیده‌ها موضوع تجاوز و قتل این دختر خردسال را مطرح کرد، گرچه این موضوع خیلی زود تکذیب شد اما خانواده دنیا ویسی هنوز با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کنند و یا تبلیغ یک داروی مرگ‌آور در صفحه شخصی خود که این موضوع نیز صدای پزشکان و داروسازان را درآورد.

حالا هم که دوست بهروز حاجیلویی با انتشار ویدئویی اعلام کرده که انگیزه وی از کشتن طلبه همدانی انتقام گرفتن از روحانیت به‌دلیل صدور چنین فتوایی بوده است، کاربران توئیتر با انتشار پست‌های انتقادی در محکومیت این‌گونه تحرکات در فضای مجازی، تأکید کردند که مهناز افشار با اظهارنظرهای غیرکارشناسی و بازنشر یک پست جعلی باعث تحریک برخی از افراد جامعه شده است. /تسنیم

[irp posts=”15728″ name=”آیا قاتل طلبه همدانی برای قتل از قبل برنامه‌ ریخته بود؟ + توضیحات پلیس فتا”]

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۱۸ دیدگاه ها

  1. پس این غریبه های مسلح تو کشور ما چکار میکنند
    میشه گفت ما نه ارتشی داریم نه نیرو مردمی که از بیگانه برای سرکوب کردن یا کمک کردن به مردممون دعوت میکنم بریزن داخل مملکت.این اشکالها از ریشه است و سر مشقش فقر مادی و فرهنگیه…ما برنامه ای برای بهتر شدن اضاع کشور نداریم اگه نه با بهتر شدن اوضاع مردم و فرهنگ سازی میتوان اسلام رو تا نیویورک گسترش داد😁

  2. خداییش نمیدونم چرا انقد سطحی نگرن مردم ما ، کافیه همین الان یه نفر عکس یه روحانیرو از نت برداره بذاره رو پروفش تو توئیتر و هزاران فتوای ساختگی ارسال کنه . بعد یه سری کانالی که دنبال سوژه واسه جذب ممبر هستنم ازین توئیت ها شات میگیرنو ، مردم زود باور ما باور میکنن !!!!
    اقا جان یک دقیقه وقت بذارو آیدی اکانت مربوطرو پیدا کن ، اکثرشون عضویتشون به یه ماهم نمیرسه و حتی یه فیلمم از خودشون ندارن تو اون پیج . یه طوری رفتار میکنین انگار دو روزه تو اینترنت اومدین و با مفهوم مولتی اکانت و اکانت فیک اشنایی ندارین ! ضد انقلاب ها و … به راحتی میتونن ۱۰۰۰ تا اکانت منتصب به روحانی ها بزنن ، این مردم هستن که باید عاقلانه موضوع رو بررسی کنن .

  3. آنهایی که بدنبال محاکمه مهناز افشار هستند کار را به اینجا رسانده اند که جامعه افسار گریخته بشود . با یک توییت واقعا آدمی را میتوان کشت ؟؟؟؟؟ هزارتا علت جمع شده جمع شده و نفرت را در خلق بوجود آورده . مردم به روحانی رای دادند که خسته شدند از این مرگ بر … گفتن ها , از روز بعد از شکست سردمداران با روحانی که خواست اکثریت ملت بود فقط و فقط مخالفت شد , حتی زمانی که که او اعتقاد داشت ماست سفید است گفتند نه و در برابر خواست مردم بنام هر چی مخالفت شد , شد , شد تا مردم فهمیدند که سر کارند و روحانی هم یک مهره سوخته برای مردم شد . حالا این هم نتیجه کار . از این هم بدتر خواهد شد . اگزر اینطور پیش برود . باید همه مردم را مورد توجه قرار داد.

  4. با سلام و احترام
    من فکر می کنم، نویسندگی (به هر شکل و ترتیب) یک فن هست و همه نباید بنویسند، و خواندن هم یک فن هست و نباید هر متنی رو خواند و بهش بها داد و از همه مهمتر جایگاه معلمه که اینها رو آموزش می ده. جامعه ی ما به شدت عقب افتاده هست و این اتفاقات محصولات عقب ماندگی فرهنگی است و ما در این عقب ماندگی تازه اول راهیم.

  5. سلام.
    متاسفانه مردم با تحولات مختلف اجتماعی سیاسی و فرهنگی روز، رشد نمیکنند،‌از جمله در موضوع رسانه و فضای مجازی و خطرات اون؛ تاسف بیشتر مال اینجاست که حتی تحصیلکرده های ما هم دچار عقب ماندگی فکری هستند. واقعا الان توی ایندوره زمونه به یک سلبریتی باید یاد داد که هر چیزی توی فضای مجازی قابل اعتماد نیست؟!! آیا باید بهش یاد داد که وقتی یک بار و دوبار اشتباه کردی، تواضع داشته باش و نیا به خاطر عصبانیت و کینه دوباره یک اشتباه بزرگتر مرتکب نشو؟!! آیا باید بهش یاد داد که توی دنیایی که با یه سنگریزه میشه کسی رو کشت، با یک حرف مفت و قضاوت اشتباه و رفتار ناشایست و شایعه و …میشه یک نفر، بلکه یک خانواده، بلکه یک جامعه و فرهنگ و امنیتش رو داغون کرد؟!!

    متاسفانه یکی از مسائلی که اینروزها بهش توجه نمیشه، بخصوص در مسائل فضای مجازی، اینه که فرق بین مجرم بودن با گنهکار بودن رو نمیدونن. گاهی یک آدم به خاطر وقوع یک اتفاق بد، مجرم شناخته نمیشه، اما در گناه اون شریکه. یعنی شاید به خاطر انجام ندادن یک جرم، مجرم نیست اما به خاطر شراکت در جو روانی و ایجاد زمینه، و لو به طور ناخواسته، در گناه اتفاق افتاده شریک هستش.
    از جمله، وقتی یک حرفی رو کسی میزنه یا میفرسته و بعد ما اونرو پخش میکنیم، همین قضیه وجود داره. ازجمله، وقتی با حرفی یا نظری، انگیزه های پشت یک پدیده رو تقویت میکنیم، همینطوره. از جمله، وقتی جمعا کاری میکنیم که میگن نکنید، اما ما میریم و توی اون جمع یه عده سوء استفاده کرده و یک قتلی یا جرمی مرتکب میشن؛ اینجا هرکی رفته و زمینه آن اتفاق رو تقویت کرده، اگرچه مجرم‌نباشه، اما توی گناه آن اتفاق شریک هستش. و خدا از حق الناس نمیگذره؟
    چرا باید بزرگ‌و کوچیک‌ما به این راحتی آلت دست دیگران قرار‌بگیریم؟

  6. متأسفانه جامعه ما هنوز درگیر خشونت بی جا هستش که ریشه تمام این خشونت ها رو میشه تنگ دستی ،فقر و احساس شدید کمبود فرهنگ درست دانست. مردم تحت فشار هستند و هر حرفی براشون معناهای زیادی داره ،پس به جای اینکه لبریز کینه بشیم که چرا این آخوند مرده یا چرا مهناز افشار اون چنین حرفی زده باید به اصل ماجرا نگاه کرد که تمام این حرف ها و اتفاقات فقط برای دور کردن افکار عمومی از مشکل اصلی که گرونی و تورم است شکل گرفته و داغ شده .
    امید وارم که بلاخره ایران هم روزی جای خوبی میشود برای زندگی و آرامش

    1. دارن میگن فتوا از بیخ جعلی بوده و آدمی عقل و شعورش واسه همینجور جاهاست اگه قدری تفکر میکردن متوجه میشدن که چنین فتوایی نمیتونه صحت داشته باشه در ضمن چرا تماس نگرفتن با همون طلبه مازندرانی که بپرسن دلیل این فتوا رو و یا اینکه با چه مجوز و منطقی همچین فتوایی داده اونجا بود که میشه گفت #مهناز افشار از #ناموس_ایرانی به دفاع برخاسته و #تعصب نشون داده نه این جور رویه ی تلخی و خانم افشارم باید حد و حدود خودشو حفظ میکرده اینکه یه چهره مشهور و مردمی در هر موردی نسنجیده اظهار نظر کنه نتیجش میشه همین حالام پای کارایی که کرده مجبورش میکنن که وایسه حالا ایشون اگه شیر خشک فاسدم وارد میکرده اون دیگه خودشو خدای خودش ولی اون بچه شیرخوار معصوم یا همین بچه های این طلبه مرحوم یا اون دختر بچه ی سنندجی گناهشون چیه مگه!؟ #خانم افشار آیا خصومتی داره با امثال این بچه های خردسال و نونهال !؟؟؟؟؟؟؟

  7. حالا این خبر جعلی بود ولی وجود عراقی ها در مشهد و حشد الشعبی در خوزستان و… هم جعلیه؟ یه نفر سلبریتی آزاده یه شیر زن به اسم مهناز افشار میخواد از ایرانی بودن ناموس من و تو دفاع کنه. نیت اینه حالا ممکنه اینبار اشتباه کرده باشه. بعد تو میخوای محاکمه ش کنی؟ البته درسته شماها ایرانی نیستین ولی بازم خیلی ظلمه که این تک صداها رو خاموش کنین. چون بعد یه دست میشیم مثل کره شمالی. و شما نمیدونی داری چه آینده ای روبرای بچه های خودت رقم میزنی. قطعا برات مردم مهم نیستن ولی بچه هات فکر کنم مهم باشن. پس بدون داری آینده شونو با این ایده ها نابودمیکنی.

    1. داش جوگیر نشو فتوا از بیخ جعلی بوده شما ترش نکن خانم افشارم باید حد و حدود خودشو حفظ میکرده اینکه یه چهره مشهور و مردمی در هر موردی نسنجیده اظهار نظر کنه نتیجش میشه همین حالام پای کارایی که کرده مجبورش میکنن که وایسه حالا ایشون اگه شیر خشک فاسدم وارد میکرده اون دیگه خودشو خدای خودش ولی اون بچه شیرخوار معصوم یا همین بچه های این طلبه مرحوم گناهشون چیه مگه خانم افشار خصومتی داره با امثال این بچه های خردسال و نونهال

      1. اتفاقا شما باید به فحوای کلام مهناز افشار و دیگرانی که در این قبیل موارد اظهار نظر می کنند، نگاه کنی برادر من. اینکه من به شما بگم خودتو بنداز تو چاه باید بندازی؟ ضمن اینکه تو وضعیت فعلی و فضای به شدت خراب فضای مجازی، تا بیای به صحت و سقم یه کلیپ که اتفاقا از زبان فرد مشخصی بیان شده دست پیدا کنی، مثل ویروس منتشر شده و بالاخره یه نفر مصداق «گنه کرد در بلخ آهنگری / به شوشتر زدند گردن مسگری» میشه. پس زیاد ترش نکن محسن جان!

  8. کلید خشونت زمانی توی این کشور زده شد که جرثقیل ها منظره یه آدم رو با طناب دار برگردن در کوچه و خیابانها به نمایش گذاشتن و مطبوعات و نظریه پردازان ما سکوت کردن… حالا دنبال یه انسان خارج از سیاستگذاران این کشور می گردید که این موضوع رو بهش نسبت بدید؟؟؟؟!!!! و البته شاید حواستون نیست که طرح این موضوع خودش زنجیره بعدی برای خشونته!!! البته میدونم که کاملا حواستون به این موضوع هست و عادت دارید توم رو تو دامن فرد دیگه ای بندازید😡

  9. وجدانن چرا نمیتونین امسال مهناز افشارو محاکمه کنید؟؟؟چزورا نمیتونین دنیای مجازی رو کنترل کنین؟؟؟؟ایران هرکاری انجام بده دنیا باهاش مشگل داره پس گور باباشون کار خودتونو بکنین اونکه صلاحه انجتم بدید..عربستان گر ن کلی ادمو زد کسی بهش کاری نداشت ما با این همه قدرت نمیتونیم برای امنیت داخلی کشورمون چنتا خاین رو مجازات کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. وجدان شما بهت میگه قتل یک روحانی توسط یک خلافکار ریشه در توئیت مهناز افشار داره؟! شاید یکی از دلایل بوده باشه ولی اگر دنبال محاکمه شخص یا اشخاصی در این خصوص باشیم و منطقی فکر کنیم ریشه این مسئله به کجاها بر می گرده و کیا باید محاکمه بشن؟! قطعا مهناز افشار آخرین فردی هست که باید محاکمه بشه! دوست من به جای سطحی نگری دنبال خائن اونجایی بگرد که نفرت از روحانیت رو به وجود آورده یا کسایی که باعث به وجود اومدن اون خلافکار شدن

  10. مدیر مسئول محترم ، این افرادی هم خودشون منتقد خانم افشار هستن اکثریت با نام‌و ادرس های فیک و جعلی شروع به بازخواست این بازیگر همه چی دان کردن !!!؟؟ از چ موقع باید خواسته یکسری جاعل که حتی جرات توییت با نام اصلی خودشون رو هم ندارن ، محل اعراب گذاشت!؟

  11. سلام
    مردم جامعه ایران بیشتر از هرچیز ،نیازمند فراگرفتن علم منطق هستند
    مهندس،پزشک،یا بازیگر ساده فرقی نداره ،همه باید منطق یاد بگیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا