سیاسی

روحانی: به وظیفه خود درمورد انتخابات عمل کنیم / مذاکرت وین نشان‌دهنده قدرت بالای ایران است

خبرمهم: رئیس جمهور گفت: انتخابات برای ملت و منطقه سرنوشت ساز است ؛ نگوییم انتخابات اثری بر زندگی ما ندارد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم،  عصر امروز(دوشنبه) حسن روحانی در جمع فعالین اقتصادی با اشاره به آثار مخرب ویروس کرونا بر اقتصاد کشور اظهار کرد: این ویروس جهانی و غیر قابل پیش بینی است. اگر دو سال قبل به همه دانشمندان جهان می گفتید مشکل بهداشتی ما در دو سال آینده چیست نمی توانستند این موضوع را بگویند. رمال ها هم که می گویند در انتخابات چه کسی پیروز می شود این موضوع را پیبینی نکرده بودند.وی ادامه داد: از یک کشور و استانی شروع شد که کسی فکر نمی کرد همه دنیا را بگیرد. در ایران هم وقتی اولین بار فهمیدیم این ویروس وارد شده است، به مردم اطلاع دادیم. روز آخر بهمن بود، وزیر بهداشت ما گفت دو نوعش در ایران هست. یک آقایی در دولت گفت خیلی بد است که الان نزدیک انتخابات هستیم اعلام کنیم، گفتم هر چه می خواهد بشود؛ باید اعلام کنیم. همان روز هم اعلام کردیم.

روحانی افزود: بعضی ها باور نکردند، بعضی ها مسخره کردند، اما نه فقط ما که همه دنیا مبتلا شدند. یکی می گفت ویروس شش ماهه است. یکی می گفت تابستان بشود از بین می رود، اما الان می دانیم ویروس خطرناکی است جهش های متعددی هم دارد. اولش می گفتند بدترینش کرونای انگلیسی است و بعد کرونای آفریقایی و اخیرا هم با کرونای هندی مواجهه شدیم . پس معلوم است این ویروس در حال جهش است. معلوم هم نیست کی از آن خلاص می شویم.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری مذاکرات احیای برجام در وین، گفت: مذاکرت وین نشان‌دهنده قدرت بالای ایران است و امروز دنیا پذیرفته است که راهی جز توافق با ایران و لغو تحریم‌ها وجود ندارد و این یک موفقیت بزرگ برای ملت ایران است.

حجت الاسلام والسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی با بیان اینکه، هدف از جنگ اقتصادی ترامپ علیه ملت ایران، فروپاشی کشور و سرنگون کردن نظام بود، اظهار داشت: امروز با مقاومت و ایستادگی ملت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش های انجام شده، همه دنیا و خود آمریکا به شکست جنگ اقتصادی اعتراف می‌کنند.

روحانی با بیان اینکه در شرایط سخت حاکم بر اقتصاد کشور، بخش اقتصاد در خط مقدم بوده و ایستادگی و مقاومت کرده است، گفت: اگر می‌خواهیم ایران ما پیشرفت کند باید جایگاه علمی و اقتصادی کشور را ارتقا ببخشیم. /تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا