سیاسی

ادعای اداره زندان‌ها: محجوبی به دلیل مصرف زیاد دارو مسموم شده است

خبرمهم: اداره کل زندان‌های تهران روز سه‌شنبه در واکنش به گزارش‌هایی از درگذشت بهنام محجوبی، درویش گنابادی زندانی، مدعی شد که آقای محجوبی به دلیل «مصرف بیش از حد دارو» مسموم شده است.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم،  این اطلاعیه به وضعیت فعلی این زندانی عقیدتی و علائم حیاتی او هیچ اشاره‌ای نمی‌کند.

به گزارش روز سه‌شنبه، ۲۸ بهمن، در اطلاعیه اداره کل زندان‌های تهران آمده که «بررسی‌های اولیه و ادعای هم‌اتاقی‌های وی» نشان می‌دهد آقای محجوبی «بر اثر مصرف بیش از حد دارو مسموم شده است.»

این اطلاعیه در عین حال اضافه می‌کند که موضوع علت مسمومیت وی در حال بررسی «دقیق و فوری» است و نتیجه نهایی پس از بررسی پزشکی و قضایی اعلام می‌شود.

اداره زندان‌ها با این حال توضیح نمی‌دهد که داروی «بیش از حد» چگونه در دسترس این زندانی قرار گرفته است. این در حالی است که پنج ماه پیش نیز همسر او اعلام کرده بود که او در شرایطی نیست که زندان برایش قابل تحمل باشد.

این اطلاعیه پس از آن صادر می‌شود که خبرهای غیررسمی حاکی از درگذشت این زندانی عقیدتی در بیمارستان لقمان تهران است.

ابراهیم الله‌بخشی، درویش و از دوستان بهنام محجوبی، روز سه‌شنبه در توئیتی نوشت: «منابع موثقی از مسئولان بیمارستان لقمان اطلاع دادند که بهنام محجوبی فوت کرده، اما دستور داده‌اند تا سه روز دستگاه‌ها به صورت نمایشی به او وصل باشد.»

اداره کل زندان‌های تهران در اطلاعیه خود سابقه بیماری محجوبی را تائید کرده و افزوده است که او «به همین دلیل در جریان تحمل محکومیت، تحت نظر پزشک قرار داشته است.»

در این اطلاعیه همچنین آمده که ۱۲ بهمن سال جاری با «نظر مرجع قضایی به دلیل بیماری محکوم مورد اشاره با تعویق اجرای مجازات وی موافقت می‌شود مشروط به این که وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی جهت خارج شدن از زندان اخذ شود.»

این اطلاعیه همچنین مدعی شد که بهنام محجوبی از ابتدای امسال تاکنون نیز «هیچ درخواست ملاقاتی به جز یک مورد» نداشته است.

به نظر می‌رسد این ادعا پاسخی باشد به اخباری که از دیروز منتشر شده مبنی بر این که مسئولان به مادر آقای محجوبی در بیمارستان اجازه ملاقات نداده‌اند.

اداره کل زندان‌های تهران هیچ اشاره‌ای به احتمال درگذشت محجوبی نکرده و تنها اعلام می‌کند که
«وی هم اکنون نیز تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی می‌باشد.»

بهنام محجوبی در تجمع دراویش گنابادی در بهمن‌ سال ۹۶ در تهران شرکت کرد و متعاقب آن به دو سال زندان محکوم شد. او چندی پیش در بیمارستان روانپزشکی امین‌آباد تهران بستری شد.

این زندانی عقیدتی از صبح دوشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه، در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد و خانواده و نزدیکان او خبر دادند که علائم هوشیاری او «به سطح پایینی» رسیده است. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا