قضایی

زورگیران خشن تهران دستگیرشدند

خبرمهم: دادستان عمومی و انقلاب تهران از دستگیری زورگیرانی که در محله سعادت آباد و شمال تهران اقدام به خفت‌گیری و بی هوش کردن بانون و سرقت از آن‌ها می‌کردند، خبر داد.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، دادستان عمومی و انقلاب تهران از دستگیری زورگیرانی که در محله سعادت آباد و شمال تهران اقدام به خفت‌گیری و بی هوش کردن بانون و سرقت از آن‌ها می‌کردند، خبر داد.

چندی پیش تصاویری با عنوان زورگیری وحشیانه بانوان در محله سعادت آباد تهران منتشر شد که در این تصاویر سارق به صورت وحشیانه بانوان را بیهوش و اقدام به سرقت اموالشان می‌کردند.

علی رغم اینکه پرونده پیچیدگی‌های خاص خود را داشته و متهمان در زمان انجام اعمال مجرمانه خود و خفت‌گیری به گونه‌ای چهره خود را پوشانده بودند تا به راحتی شناسایی نشوند اما در نهایت و با توجه به اقدامات صورت گرفته متهم به همراه همدست خود شناسایی و دستگیر شد.

پس از دستگیری متهمان، پرونده‌ای با اتهام افساد فی الارض در دادسرای تهران تشکیل و موضوع به صورت ویژه تحت بررسی قضایی قرار گرفته است.

عصر امروز علی صالحی دادستان تهران با احضار متهمان با آن‌ها مواجهه حضوری انجام داد و از‌ آن‌ها پیرامون اقدامات انجام شده علیه شهروندان، سوالاتی را پرسید.

علی صالحی در خصوص این پرونده بیان کرد: در راستای تاکیدات رئیس قوه قضائیه در خصوص برخورد قاطعانه، سریع و قانونی با جرایم سرقت‌های مسلحانه، به عنف خشن و خاص، در دادسرای‌ تهران با تشکیل قرارگاه مبارزه با جرایم خاص در این رابطه دو‌ شعبه‌ ویژه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این قرارگاه تصمیم‌گیری ویژه و خاص جهت مقابله با سرقت‌های خشن است، گفت: از زمان تشکیل قرارگاه مقابله با سرقت‌های خاص، جلسات بسیاری برگزار شد که نتیجه و‌ ماحصل این جلسات منتج به دستگیری سارقان خشن شد و در واقع از زمان تشکیل قرارگاه مبارزه با جرایم خشن شاهد بازداشت های سریعتر و رسیدگی قضایی با سرعت و دقت بیشتر هستیم.

دادستان تهران با بیان اینکه دستگاه قضایی با سارقان حوزه جرایم خشن برخورد قاطعی خواهد داشت، تصریح کرد: دو سارق خفت‌گیری که اقداماتشان که در فضای مجازی پخش شده بود، دستگیر شدند. شیوه و شگرد این افراد با حربه خفه کنی بود که در زمان و فرصت مناسب به بانوان حمله و از پشت سر آن‌ها را خفه کرده و در نهایت اقدام به سرقت از آن‌ها می‌کردند.

وی افزود: در حال حاضر اقدامات قضایی در خصوص این پرونده در حال انجام است تا در سریع‌ترین زمان ممکن قرار نهایی صادر و به دادگاه ارجاع شود.

صالحی با بیان اینکه تعدادی از شکات شکایات خود را اعلام کردند، بیان کرد: شکایات شکات واصل و بررسی‌های لازم در این خصوص در حال انجام است.

وی افزود: مردم بدانند اقدام دستگاه قضایی در حوزه مبارزه با جرایم خشن اقدامی عبرت آموز و قاطعانه خواهد بود و اجازه نخواهیم داد امنیت مردم و جامعه از آن‌ها سلب شود.

دادستان تهران همچنین با اشاره به دستگیری گروهی از سارقان خشن که در یک آرایشگاه مردانه اقدام به سرقت خشن کرده بودند، اظهار کرد: اقدام این افراد به صورت محاربه‌ای بوده‌ که کیفرخواست این پرونده نیز به دادگاه ارجاع و به این پرونده خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

گفتنی است که پس از دستور ویژه رئیس قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی به موضوع سرقت‌های خشن و خفت‌گیرهای خیابانی، دادستان کل کشور با تشکیل قرارگاه ویژه سرقت از بررسی اینگونه پرونده‌ها به صورت ویژه خبر داد و اعلام کرد که پرونده سارقان مسلح خیابانی و خفت‌گیرها به صورت ویژه و خارج از نوبت مورد بررسی قضایی قرار خواهد گرفت.

چندی پیش نیز در ادامه و تداوم بررسی ویژه سرقت‌های خشن و زورگیری‌های خیابانی، دادگاه خفت‌گیر اتوبان نیایش در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد که در نهایت متهم این پرونده به اتهام محاربه و زورگیری به وسیله استفاده از سلاح سرد، به حکم اعدام محکوم شد./اقتصادآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا