اجتماعیاستانیتبریزتهرانحوادثقضایی

سرقت از خط لوله اصلی پالایشگاه نفتی تهران تبریز/ باغی در ملارد راه دسترسی سارقان نفتی

خبرمهم: فرمانده انتظامی ویژه غرب تهران با اشاره به سرقت و قاچاق بیش از ۵۰ هزار فرآورده‌های نفتی از لوله اصلی انتقال پالایشگاه تهران-تبریز در صفادشت ملارد، گفت: متهمان با استفاده از شگردهای تخصصی و حفر یک تونل ۱۵ متری منتهی به مسیر لوله اصلی انتقال سوخت در یک باغ اقدام به سرقت فرآورده های نفتی می کردند.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، و به نقل از پایگاه اطلاع‌‏رسانی پلیس، سردار محسن خانچرلی فرماندهی انتظامی ویژه غرب تهران در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی اطلاع از فعالیت مخفیانه افرادی در زمینه سرقت سوخت در یک باغ واقع در صفادشت از توابع شهرستان ملارد، بررسی دقیق موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با تحقیقات مقدماتی پلیس، هیچ گونه شواهدی مبنی بر ورود سوخت به این باغ مشاهده نشد، بلکه بارگیری و انتقال مقادیر زیادی سوخت از این محل قابل تأمل بود، افزود: مأموران با هماهنگی قضائی و حضور کارشناسان شرکت نفت، در بازرسی از محل متوجه قاچاق سوختی که با سرقت عجیبی همراه بود، شدند.

فرماندهی انتظامی ویژه غرب تهران تصریح کرد: مأموران در بازرسی از این باغ، یک تونل ۱۵ متری منتهی به لوله اصلی انتقال فرآورده های نفتی از پالایشگاه نفتی تهران تبریز که در زمین حفر شده بود، را کشف کردند.

سردار خانچرلی بیان داشت: متهمان با استفاده از شگردهای خاص و تخصصی در مسیر این خط لوله، اقدام به سرقت بیش از ۵۰ هزار لیتر فرآورده های نفتی می‌کردند.

وی عنوان کرد: متهمان در تحقیقات مقدماتی به سرقت از منابع ملی اعتراف کردند و بیان داشتند که بیش از ۳ ماه این فعالیت مجرمانه را انجام داده‌اند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در خاتمه با اشاره به اینکه ارزش ریالی این سرقت توسط کارشناسان، ۱۵ میلیارد ریال محاسبه شده است، بیان کرد: در این رابطه ۳ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا