بین المللی

دمشق: سازمان بهداشت جهانی با تحریم‌های آمریکا علیه سوریه در بحبوحه پاندمی کرونا مخالفت کند

خبرمهم: سفیر سوریه در روسیه امروز (دوشنبه) تاکید کرد، سوریه از سازمان بهداشت جهانی خواسته تا با تحریم‌های آمریکا علیه دمشق در زمانی که این کشور برای بازسازی پس از جنگ و مبارزه با ویروس کرونا در بحبوحه انسداد زنجیره‌های تامین تقلا می‌کند، مخالفت کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه در کنفرانس خبری که به صورت آنلاین برگزار شده بود، گفت: اقدامات یکجانبه آمریکا با هدف افزایش تحریم‌ها علیه سوریه مغایر با قوانین بین المللی هستند. این اقدامات در زمانی اتخاذ شده‌اند که تمامی کشورها برای مبارزه با ویروس کرونا بسیج شده‌اند. این اقدامات غیرمنطقی هستند و ما در حال حاضر از سازمان بهداشت جهانی خواسته‌ایم تا با این اقدامات مخالفت کند.

وی افزود: سوریه به شدت نیاز دارد تا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تجهیزات و اقلام پزشکی تهیه کند. من معتقدم که ما با نمونه‌ای از تروریسم پزشکی سر و کار داریم. تمامی اقدامات دولت سوریه در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا انجام می‌شوند اما این مساله تلاش‌های ما برای بازسازی و احیای کشورمان را با مشکل روبه‌رو کرده است. ما در حال حاضر با سازمان بهداشت جهانی تماس گرفته و از آن خواسته‌ایم تا از سوریه حمایت کند و راه را برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به این کشور هموار سازد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا