بین المللی

بهبودی دو پزشکی که کرونا چهره آنها را سیاه کرد

خبرمهم: دو پزشکی که در شهر ووهان چین به خاطر ابتلای به کرونا چهره شان سیاه شد بهبود پیدا کردند و سطح هوشیاری خود را به دست آوردند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، ویروس کرونا باعث شد تا چهره دو پزشک چینی به خاطر اثرات ناشی از این ویروس از سفید به سیاه تغییر رنگ دهد.

نام این دو پزشک «یی وان» و «هو ویو ینگ» است که هر دو ۴۲ سال سن دارند. آنها به هنگام انجام وظیفه در بیمارستان مرکزی ووهان در ماه ژانویه به ویروس کوید ۱۹ مبتلا شدند.

طبق اعلام تیم پزشکی ژاپنی معالج این دو پزشک چینی وضعیت آنها بهبود پیدا کرده است.

دکتر دوان جون، معاون رئیس تیم پزشکی بیمارستان دوستی چین و ژاپن که این دو پزشک چینی در آنجا تحت معالجه قرار گرفتند گفت: یکی از این پزشکان بعد از آنکه ۱۴ روز از دستگاه اکسیژن سازی غشایی (ACMO) استفاده کرد از بیمارستان ترخیص شد اما دیگر پزشک هنوز بعد از ۲۰ روز  معالجه با ACMO در بیمارستان در حال معالجه است.

دکتر دوان درباره وضعیت ابتدایی این دو پزشک چینی گفت:ابتلای این دو پزشک به کرونا از طریق خون بود و به همین خاطر باید ما نهایت تلاش خود را به کار می بردیم تا عفونت را در خون از بین بریم. مهم ترین اقدام ما در درجه نخست این بود که سوند را در درون بدن آنها به ویژه سوند دستگاه ACMO جایگزین کنیم.متاسفانه به هنگام جایگزین کردن سوند با وجود دقت زیاد یک حادثه غیر قابل پیش بینی رخ داد تا جایکه به قفسه سینه بیماران آسیب شدید وارد شد.

او افزود: ما در آن زمان هیچ ایده ای نداشتیم اما به تلاش خود ادامه دادیم و خوشبختانه عملیات نجات و ریکاوری جواب داد و وضعیت آنها تثببت شد اما همچنان عفونت در سیستم AKMO وجود داشت. دانشگاه وانگ چن پیشنهاد داد که سوند را به هر طریقی که هست عوض کنیم تا عفونت از بین رود.خوشبختانه روند تغییر سوند به خوبی جواب داد و در روز بعد وضعیت دو پزشک بهتر شد و در روز سوم پزشک یی وان به هوش آمد و شروع به صحبت کردن کرد و حتی پرسید که آید سیستم AKMO روی او جواب داده است.

چرا پوست سیاه می شود؟

دکتر دوان درباره این سوال که چرا پوست این دو پزشک چینی سیاه شد، گفت: دلیل این امر استفاده از دارویی است که حاوی “پلی مکسین B” است و این دارو ممکن است باعث ایجاد رنگدانه و سیاهی در پوست شود اما پوست تیره می تواند به تدریج به حالت عادی برگردد./شفقنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا