بین المللی

بهانه جدیدی که پنتاگون برای توجیه تخلیه تجهیزات نظامی به تروریست‌ها در سوریه ارائه می‌کند

خبرمهم: وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) بهانه جدیدی برای توجیه اقدام ارتش آمریکا به تخلیه تجهیزات نظامی، با ارزش 4 میلیارد دلار، به تروریست‌ها در سوریه خلق کرده و این‌بار مدعی شده است که "اختلال اینترنت" باعث شد نیروهای آمریکایی این تجهیزات را در مناطق تحت اشغال گروه‌های تروریستی از دست بدهند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، گزارش آماری جدیدی، که دفتر بازرش کل وزارت دفاع آمریکا ارائه کرده و در وب‌سایت روزنامه انگلیسی “مورنینگ استار” چاپ شده است، باعث شده مسئولانی در پنتاگون ناگزیر اعتراف کنند که تجهیزات نظامی، به ارزش ۴.۱ میلیون دلار را در مناطقی که گروه‌هایی تروریستی در آن حضور داشتند و هنوز ارتش سوریه آن مناطق را پاکسازی نکرده بود، از دست داده‌اند؛ آنها این‌چنین ادعا کرده‌اند که “اختلالات فنی شبکه اینترنتی” باعث شده که نیروهای آمریکایی نتوانند ۶۹ قطعه از تجهیزات نظامی و ۱۰ نوع مهمات دیگر- بدون ذکر ماهیت‌شان- رصد کنند.

بهانه جدید پنتاگون برای سرپوش گذاشتن به حمایت‌های چندین ساله‌اش از گروه‌های تروریستی در سوریه– با هر نام و مستقر در هر منطقه از سوریه- بعد از آن مطرح شد که در گزارشی مشابه طی فوریه گذشته فاش شد که ارتش آمریکا تسلیحات و تجهیزات نظامی به ارزش ۷۱۵ میلیون دلار در سوریه را از دست داده و سرنوشت این تجهیزات نامعلوم است.

این گزارش‌دهی دقیق دفتر بازرس پنتاگون ناشی از جنبه اخلافی یا قانونی نیست بلکه صرفا ناشی از بُعد مالی و اقتصادیِ مربوط به بودجه نظامی ایالات متحده است و بار دیگر عمق ارتباط میان نیروهای اشغالگر آمریکایی و گروه‌های تروریستی و حقیت تداوم حمایت‌های نظامی واشنگتن از تروریست‌های دست‌پرورده‌اش را مورد تأکید قرار می‌دهد.

صرف‌نظر از استدلال‌هایی که ایالات متحده برای حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه ارائه می‌دهد، یک حقیقت ثابت و انکارناپذیر وجود دارد و آن اسنادی است که نشان می‌دهد سازمان اطلاعات آمریکا در حال تاسیس اردوگاه‌هایی برای تروریست‌ها و حمایت تسلیحاتی، تجهیزاتی و مالی از آنهاست و همچنین واشنگتن در محافل متعدد، با تسمیه این تروریست‌ها به “معارضان میانه‌رو” از آنها حمایت سیاسی می‌کند.

همچنین ارتباط تروریست‌ها با واشنگتن، در تبانی ایالات متحده با دولت ترکیه و تجاوز آن علیه خاک سوریه برملا شده است. طبق افشاگری یک وب‌سایت خبری در اکتبر گذشته، ۲۱ گروه تروریستی که زیر پرچم ترکیه در سوریه می‌جنگند تحت حمایت‌ها و پشتیبانی واشنگتن قرار دارند./العالم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا