بین المللی

علل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در عراق از زبان برهم صالح

خبرمهم: رئیس جمهوری عراق در نشستی با نمایندگان سازمان ملل و سازمان جهانی بهداشت به بررسی اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با ویروس کرونا پرداخت و علت افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس در عراق را حضور در تجمع‌ها و بی‌توجهی به توصیه‌های پزشکی دانست.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  به نقل از سایت روزنامه مصری الیوم السابع، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در نشستی با جعفر علاوی، وزیر بهداشت این کشور، جنین هنیس پلاسخارت، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق و ادهم اسماعیل، نماینده سازمان جهانی بهداشت در این کشور درباره تلاش‌های انجام شده برای مبارزه با ویروس کرونا و شیوع آن گفت‌وگو کرده و به بررسی آمادگی‌های انجام شده و طرح‌های تدوین شده و نیز استفاده از تجربه‌ها و شایستگی‌های پزشکی در این زمینه پرداخت.

برهم صالح در این دیدار بر اهمیت همسو کردن تلاش‌ها برای مقابله با کرونا، افزایش هماهنگی‌ها و همکاری‌ها میان موسسه‌های مختلف دولتی و شهروندان جهت عبور از این چالش و نیز ادامه همکاری‌ها با کشورهای جهان در این زمینه تاکید کرد.

رئیس جمهوری عراق ضمن تقدیر از تلاش‌های وزارت بهداشت و کادر پزشکی این کشور در مبارزه با کرونا و راه‌های کاهش پیامدهای آن و حفظ سلامت جمعی، اظهار کرد: این بیماری چالش بزرگی را برای کل جهان ایجاد کرده و به همبستگی و همکاری همه کشورها و نهادهای بین‌المللی و مردم برای حفظ سلامت و جان کل بشریت نیاز دارد.

وی در ادامه نسبت به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در عراق به دلیل حضور و تجمع در اماکن عمومی و عدم درک خطر این بیماری و پیامدهای آن ابراز نگرانی کرد.

صالح تاکید کرد: با وجود اینکه دولت مرکزی و دولت اقلیم کردستان و نیز مسؤولان استان‌ها اقدامات استثنایی و ویژه‌ای را برای محدود کردن تعداد مبتلایان در پیش گرفتند از جمله بستن مرزها، اجرای قانون منع آمدوشد، تعطیلی مکان‌های تجمع و آگاهی‌بخشی در خصوص بهداشت فردی و نیز تعامل مثبت مراجع دینی، چهره‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای با این اقدامات اما مردم عراق به آگاهی‌های اجتماعی بیشتری در خصوص چگونگی مقابله با این ویروس و پیامدهای آن نیاز داشته و همه بدون هیچ استثنایی در مورد آن مسؤول هستند.

رئیس جمهوری عراق با استقبال از اقدامات چهره‌های سیاسی و اجتماعی برای کمک در این زمینه، از همه گروه‌های اجتماعی و سرمایه‌داران و نهادهای مربوطه خواست بیشترین همکاری و هماهنگی را با نهادهای رسمی مربوطه داشته و طرح‌های اجتماعی سازنده‌ای را در کنار نهادهای کشور برای مقابله با بحران فعلی و خروج از آن با کمترین آسیب کلید بزنند.

همچنین او همکاری نهادها جهت تهیه مواد غذایی و لوازم بهداشتی برای نیازمندان جامعه عراق و نیز نقش محوری رسانه‌ها در تبلیغ اقدامات انسانی را خواستار شد.

صالح با تاکید بر لزوم پایبندی به توصیه‌های پزشکی شامل ماندن در منزل، اجتناب از هرگونه تجمعی و نیز رعایت فاصله دو متری از دیگران، همبستگی گروه‌ها و احزاب سیاسی این کشور را برای خروج از تنش سیاسی خواستار شد./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا