بین المللی

نگرانی درباره شیوع کرونا در جزایر اقیانوسیه

خبرمهم: ساکنان جزایر اقیانوسیه به دلیل کمبود امکانات بهداشتی، نگران شیوع ویروس کرونا در کشورهایشان هستند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از رویترز، ساکنان جزایر اقیانوسیه به دلیل کمبود امکانات بهداشتی، نگران شیوع ویروس کرونا در کشورهایشان هستند.

چندماه گذشته ایالت مستقل ساموآ درگیر همه‌گیری بیماری سرخک بود. اکنون کادر پزشکی دوباره به این منطقه اعزام شده تا شهروندان را برای مقابله با ویروس کووید-۱۹ آماده کند.

این کشور دورافتاده حدود هزار کیلومتر از شمال شرقی کشور فیجی فاصله دارد و تاکنون موردی از ابتلای کرونا در آن ثبت نشده، اما برخی از ساکنان آن نگرانند نتوانند با این بیماری همه‌گیر مقابله کنند.

یک شهروند به خبرنگاران گفت: «اگر این بیماری به کشور ما راه پیداکند ما لوازم و امکانات مقابله با آن را نداریم، من خیلی نگرانم. ما نمی‌دانیم به جزیره ما وارد شده یا نه، چون حتی امکانات انجام تست نداریم.»

تاکنون ۶ مورد ابتلا به کرونا در قاره اقیانوسیه ثبت شده که ۳ مورد از آن از پلی‌نزی فرانسه و ۳ مورد از گوآم بوده است. البته بیشتر ساکنان جزایر اقیانوسیه امکان انجام تست کرونا را نداشته و این باعث پنهان ماندن شیوع بیماری می‌شود. روز شنبه دولت ساموآ اعلام کرد مورد مشکوک و یا مبتلایی از ویروس کرونا مشاهده نشده است.

جزایر اقیانوسیه عبور از مرزهایشان را محدود کرده‌اند، زیرا اگر این بیماری به آن‌ها راه پیدا کند با امکانات کم بهداشتی نمی‌توانند جلوی شیوع آن را بگیرند./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا