بین المللی

پکن: تقویت بنیه نظامی آمریکا تهدید علیه جهان است

خبرمهم: سخنگوی وزارت خارجه چین تقویت بنیه نظامی آمریکا و یکجانبه گرایی این کشور را سد راه روند کنترل تسلیحات جهانی برشمرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه گفت که یکجانبه گرایی آمریکا و تقویت قدرت نظامی با استفاده از تمام منابع تهدید بزرگ در مسیر روند کنترل تسلیحات است.

به نوشته وبگاه «گلوبال تایمز» «گنگ شوانگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی روز چهارشنبه گفت که  چین قصد ندارد به مذاکرات به اصطلاح کنترل تسلیحاتی سه جانبه با ایالات متحده و روسیه بپیوندد و این موضع توسط روسیه و جامعه بین الملل قابل درک است.

سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از آمریکا گفت که ایالات متحده که  بزرگترین زرادخانه سلاح‌های هسته‌ای را دارد باید با جدیت مسئولیت ویژه خود را در خلع سلاح  اتمی انجام دهد و به درخواست روسیه برای تمدید قرارداد «استارت جدید»  پاسخ دهد.

گنگ شوانگ در ادامه در مورد نوسازی نیروهای مسلح چین گفت که راهبرد چین دفاعی است و بدون تغییر باقی می‌ماند و هزینه‌های نظامی چین متعارف و متناسب است.

این دیپلمات چینی با اشاره به بودجه نظامی آمریکا گفت که بودجه دفاعی ایالات متحده در سال‌های اخیر به طور مداوم در حال افزایش بوده و در سال ۲۰۱۹ به ۷۱۶ میلیارد دلار رسیده  که تقریباً کل بودجه دفاعی ۱۰ کشور در جهان است.

این در حالی است که «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه در اندیشکده «شورای آتلانتیک» در واشنگتن گفت که خروج آمریکا از توافق موشک‌های اتمی میان برد (INF) ممکن است روسیه و حتی چین را به میز مذاکره برای بحث‌های جدی در مورد کاهش تسلیحات اتمی بکشاند.

گزارش اخیر یک مؤسسه مطالعاتی در سوئد نشان می‌دهد با افزایش چشمگیر بودجه نظامی آمریکا همچنین  میزان سرمایه تخصیص یافته به خرید تجهیزات نظامی در جهان به بالاترین حد پس از پایان جنگ سرد رسیده است./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا