بین المللی

سپاه در کدام منطقه پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد؟

خبرهای فوری: یک فروند هواپیمای جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، روابط عمومی کل سپاه از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی در ساعات اولیه بامداد امروز (پنجشنبه) حین تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان توسط آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: نخستین ساعات بامداد امروز یک فروند هواپیمای جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

مشخصات هواپیمای بدون سرنشینی که مورد هدف قرار گرفت

گلوبال هاوک (ار کیو-۴) دور بردترین پهپاد عملیاتی جهان است. هواپیمای بدون سرنشینی است با دو بال بلند بدون پس‌گرایی شبیه به بال یک گلایدر، که برای سوار شدن روی هوا و کاهش مصرف سوخت در ارتفاع بالا کاربرد بسیار دارد.

این هواپیما دارای مخازن سوخت داخلی در درون بال و بدنه است، بدنه هواپیما آلومینیومی است.این هواپیما توان حمل یک محموله ۹۰۰ کیلوگرمی حاوی سنسورهای شناسایی را دارد.

این مدل می‌تواند تا ارتفاع ۶۵ هزارپایی پرواز کند و ۴ خدمه آنرا کنترل میکنند.

رویترز: ارتش آمریکا پرواز هرگونه هواپیمای آمریکایی در آسمان ایران را تکذیب کرد

این خبر بعد از آن منتشر شد که سپاه از سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی در حریم هوایی جنوب ایران خبر داده بود.

شمخانی: عبور هواپیماهای بیگانه از مرزهای هوایی ایران خط قرمز ماست 

پهپاد جاسوسی “گلوبال هاوک امریکا”، بامداد امروز در سواحل استان هرمزگان ، با پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران سرنگون شد.

  شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیروز در حاشیه اجلاس مقامات عالی امنیتی ۱۲۰ کشور جهان در روسیه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد:ما بارها تاکید کرده‌ایم که با همه قوا از خطوط هوایی کشورمان و مرزهای آبی سرزمین خود دفاع می کنیم.

 “اف ای آر”(مرز هوایی) ما خط قرمز است و فرقی ندارد که هواپیمای کدام کشور از آن عبور کرده است به متجاوز همواره پاسخ سخت داده و خواهیم داد./نورنیوز

سپاه در کدام منطقه پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد؟

پدافند نیروی هوا فضای سپاه موفق شد یک فروند پهپاد آرکیو-۴ آمریکایی را در آسمان منطقه کوه مبارک استان هرمزگان سرنگون کند.

در اولین ساعات بامداد امروز پدافند نیروی هوا فضای سپاه موفق شد یک فروند پهپاد آرکیو-۴ آمریکایی را که به فضای سرزمینی کشورمان تجاوز کرده بود، را در آسمان منطقه کوه مبارک استان هرمزگان با موفقیت سرنگون کند.

کوه مبارک یکی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران و شرق استان هرمزگان است. این شهر در بخش بیابانی شهرستان جاسک و در کرانۀ دریای عمان واقع شده است. از طریق راه اصلی در۱۵۵  کیلومتری میناب و ۶۵ کیلومتری جاسک قرار دارد.

کوه مبارک در دهانه ورودی دریای عمان به تنگه راهبردی هرمز واقع شده است و هر شناوری که بخواهد وارد تنگه هرمز و خلیج فارس شود باید از مقابل این منطقه عبور کند که همین امر بر اهمیت راهبردی کوه مبارک می‌افزاید.

 آب‌ و هوای منطقه کوه مبارک از نوع گرم و مرطوب می‌باشد و پوشش گیاهی بسیار ناچیزی در منطقه دیده می‌شود و میزان بارندگی‌های منطقه بسیار کم است.  عمده فعالیت ساکنان این منطقه ماهیگیری است که این مسئله اهمیت بنادر صیادی این خطه از کشور را دوچندان می‌سازد./ تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۳ دیدگاه ها

  1. سهم من از ۸ سال جنگ با عراق ۳۶ ماه بود..اما برا چنگیدن با آمریکایی های یانکی مدت قائل نمیشم..تا عمر دارم و خون تو رگ در خدمتم..به خصوص اگه عربستانم باشه..

  2. دمتون گرم دلاوران…بنازم به این اقتدار و قدرت….اگه یه هواپیمای مسافر بری ۲۹۰ نفریشونم سرنگون کنیم فعلا بی حساب میشیم…با اقتدار و قدرت بزنید این یانکی های مدعی رو.. ما هم پشتتون ایستادیم…خدا قوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا