بین المللی

گروه هفت و اتحادیه اروپا از مصر خواستند، حمله روسیه را محکوم کند

خبرمهم: سُفرای گروه هفت و اتحادیه اروپا در مصر طی بیانیه‌ای ضمن اعتراض به سیاست روسیه در اقدام نظامی علیه اوکراین، از قاهره و تمام کشورهای عضو سازمان ملل خواستند تا اقدام مسکو را محکوم کنند.

سُفرای گروه هفت و اعضای اتحادیه اروپا در مصر طی بیانیه‌ای مشترک که سفارت واشنگتن در قاهره آن را روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر کرده، از مصر خواستند تا اقدام نظامی روسیه در اوکراین را محکوم کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی» در این بیانیه آمده است که «تلاش روسیه برای ایجاد بی‌ثباتی در نظام بین‌الملل، تاثیراتی روی منطقه خاورمیانه و قاره آفریقا و مصر خواهد اشت. ما بر این باوریم که دولت مصر به اصول رفتار مسالمت‌آمیز، امنیت، ثبات و رهبری براساس موازین بین‌المللی پایبند است».

این بیانیه ادامه می‌دهد: مصر همواره توانسته که از یک موضع ثابت در سیاست خارجی خود پیروی کند؛ چراکه این کشور از زمان ریاست «جمال عبدالناصر» از سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۰ احترام به اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورها را به عنوان اولین اصل نظام بین‌الملل جدید مورد تایید و حمایت قرار داد.

 سُفرای گروه هفت و اتحادیه اروپا در این بیانیه از تمامی کشورهای عضو سازمان ملل خواستند تا حمله روسیه به اوکراین را به صورت دسته‌جمعی محکوم کرده و در کنار اوکراین بایستند؛ تا از این طریق بر حاکمیت، استقلال مرزی و پایبندی به اساسنامه ملل متحد تاکید کنند.

گروه هفت یک نهاد سیاسی دولتی در سطح بین‌المللی است و شامل کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و ایالات متحده آمریکا می‌شود. این کشورها در پی اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین، تاکنون مخالفت‌های شدیدی را علیه مسکو اعلام کرده‌اند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا