بین المللی

تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه برای شش ماه دیگر

خبرمهم: اتحادیه اروپا امروز دوشنبه، تحریم‌های اقتصادی خود علیه روسیه را شش ماه دیگر تمدید کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از دیلی صباح، اتحادیه اروپا مسکو را به بی ثبات کردن اوضاع در اوکراین متهم و اعلام کرد تحریم‌های اقتصادی اعضای این اتحادیه علیه روسیه باید تا شش ماه دیگر تمدید شود.شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم شورا مبنی بر تمدید تحریم‌های اقتصادی به دنبال ارزیابی از آخرین وضعیت اجرای توافق نامه مینسک اتخاذ شده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: رهبران اتحادیه اروپا از روسیه خواستند که در زمینه اجرای کامل توافق نامه مینسک به آن‌ها اطمینان خاطر دهد؛ توافق نامه‌ای که تنها اهرم تغییر رویکرد این اتحادیه در قبال مسکو است.
در ادامه عنوان شده است: با توجه به این که مسکو در اجرای این توافق نامه سرپیچی می‌کند و مفاد آن را نادیده می‌گیرد؛ از این رو رهبران اتحادیه اروپا به اتفاق آرا تصمیم گرفتند تحریم‌های اقتصادی خود علیه روسیه را تا شش ماه دیگر تمدید کنند.
تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ و با ادعای اقدامات روسیه در بی ثباتی اوضاع سیاسی اوکراین وضع شد و حالا قرار است تا ۳۱ ژانویه سال آینده میلادی ادامه داشته باشد.
تحریم‌های اقتصادی دسترسی روسیه به بازار‌های مالی اولیه و ثانویه اتحادیه اروپا را محدود می‌کند؛ همچنین مانع انواع کمک‌های مالی در زمینه‌های مختلف به این کشور می‌شود.
همچنین در ادامه این بیانیه اشاره شده که ارتباط با نهاد‌های مالی روسیه و همچنین دسترسی این کشور به فناوری تولید و اکتشاف نفت در ضمن این تحریم‌ها با محدودیت بیشتری مواجه شده است. به موجب این تحریم‌ها واردات مستقیم، غیرمستقیم، صادرات یا انتقال کلیه تجهیزات نظامی که کاربری دو گانه برای موارد نظامی و دفاعی دارد به روسیه ممنوع است.
اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴، روسیه را به نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و دخالت در امور داخلی این کشور متهم کرده است. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا