بین المللی

تصویب شش قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل

خبرمهم: کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل به رغم مخالف هیات‌های آمریکا، کانادا و رژیم صهیونیستی، شش قطعنامه ضد اسرائیلی تصویب کرد.

از نیویورک، همزمان با تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و با وجود مخالف هیات‌های آمریکا، کانادا و رژیم صهیونیستی، کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب شش قطعنامه ضد اسرائیلی، اقدامات این رژیم در نقض سیستماتیک حقوق بشر مردم فلسطین و کاربرد زور علیه شهروندان فلسطینی به ویژه ساکنان نوار غزه که منجر به کشته و زخمی غیرنظامیان شده و نیز شهرک سازی در سرزمین‌های اشغالی از جمله در بیت المقدس شرقی و جولان اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، در این قطعنامه‌ها همچنین محاصره زمینی، هوایی و دریایی غزه، شهرک سازی در سرزمین‌های اشغالی، اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان علیه شهروندان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی و نیز تخریب منازل و بازداشت‌های خودسرانه و زندانی نمودن فلسطینیان محکوم و بر بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود، تاکید شده است.

در قطعنامه مربوط به جولان سوریه، از رژیم صهیونیستی خواسته شده تا به قطعنامه‌های مصوب سازمان ملل درباره جولان عمل نموده و به اشغال این منطقه پایان دهد. همچنین، رژیم صهیونیستی از اعطاء حق شهروندی اسرائیل به ساکنان جولان سوریه منع شده است.

در قطعنامه‌ای دیگر با اشاره به وضعیت اسفناک اجتماعی و اقتصادی آواراگان فلسطینی و نیز وضعیت بسیار بحرانی آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد (آنروا)، از تمامی کشورها، آژانس‌های تخصصی و سازمان‌های غیردولتی درخواست شده است از تلاش‌ها و اقدامات آنروا در کمک رسانی به آوارگان فلسطینی حمایت نمایند.

در نشست مذکور، محمدرضا صحرایی نماینده کشورمان در سخنانی ضمن تشریح مواضع کشورمان در خصوص مساله فلسطین اظهار داشت: با تصویب قطعنامه‌های ارائه شده به کمیته، جامعه جهانی بار دیگر حمایت قاطع خود را مردم فلسطین و حق تعیین سرنوشت آنان اعلام و خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی برای جنایاتی که علیه مردم فلسطین از جمله زنان و کودکان شده است.

صحرایی تاکید کرد: که از ابتدای آغاز تراژدی فلسطین، سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای طرح‌ها و ابتکارات مختلفی را برای حل مساله فلسطین و کاهش آلام مردم این سرزمین ارائه نموده اند؛ تصویب قطعنامه‌های متعدد در محکومیت رژیم اشغالگر، ارائه طرح‌های و ابتکارات مختلف صلح و نیز ایجاد ماموریت‌های حقیقت یابی در این راستا بوده است؛ با وجود این واقعیت، پایبند نبودن رژیم صهیونیستی که از سوی برخی قدرت‌ها حمایت می‌شود، به حقوق و مقررات بین المللی، مانع دستیابی جامعه بین المللی به یک راه حل عادلانه برای این بحران شده است.

این دیپلمات کشورمان در سازمان ملل افزود: تجربه‌های تاریخی و تحولات سال‌های اخیر ثابت کرده است که فلسطینیان هیچ گزینه به جز مقاومت علیه اشغالگری و تجاوز ندارند، بر این اساس، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که حمایت از مرم فلسطین تا دستیابی کامل آنان به حقوق اساسی خود، بویژه حق تعیین سرونوشت و تاسیس دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس بایستی ادامه داشته باشد، به این منظور بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود و برگزاری یک رفراندوم با مشارکت همه مردم فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی و تعیین نظام سیاسی توسط آنان موثرترین راه حل برای مساله فلسطین است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا