بین المللی

سفیر پیشین تل‌آویو در آنکارا، سفیر این رژیم در بحرین شد

خبرمهم: کابینه رژیم صهیونیستی با انتخاب «ایتان نائیه» سفیر پیشین تل‌آویو در ترکیه و سرپرست سفارتخانه این رژیم در امارات به عنوان سفیر تل‌آویو در بحرین موافقت کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، در شرایطی که تظاهرات مردم بحرین علیه سفر اخیر یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به منامه همچنان خبرساز است، تل‌آویو از تعیین سفیر خود در بحرین خبر داد.یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پیامی توییتری اعلام کرد، کابینه این رژیم با انتخاب «ایتان نائیه» به عنوان سفیر تل‌آویو در منامه موافقت کرد.
او که طبق توافق با نفتالی بنت و دیگر وزرای کابینه رژیم صهیونیستی، «نخست‌وزیر گردشی» این رژیم است، همچنین از تعیین سفرای جدید تل‌آویو برای کنیا، نیجریه، هند و آنگولا خبر داد.
«ایتان نائیه» سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین
ایتان نائیه در حالی به عنوان سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین انتخاب شده که او به دنبال توافق سازش عادی سازی این رژیم با امارات عربی متحده و بحرین، سرپرستی سفارت تل‌آویو در ابوظبی را برعهده داشته است.
این دیپلمات صهیونیست در کارنامه خود، سابقه کار به عنوان سفیر این رژیم در ترکیه را دارد. آنکارا در سال ۲۰۱۸ ایتان نائیه را در اعتراض به شهادت ۶۰ فلسطینی از ترکیه اخراج کرده بود.
تعیین سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین در شرایطی انجام شده که یائیر لاپید وزیر خارجه تل‌آویو به منامه به منظور افتتاح سفارت این رژیم در بحرین، به منامه سفر و با مقام‌های آل خلیفه دیدار کرد.
سفر لاپید با اعتراضات و تظاهرات گسترده مردم بحرین مواجه شد اما نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه تظاهرات مردمی را سرکوب کردند. /فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا