بین المللی

تعیین سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین

خبرمهم: رژیم صهیونیستی سفیر خود در بحرین را مشخص کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از پایگاه فلسطینی معا، رژیم صهیونیستی نخستین سفیر خود در بحرین را پس از عادی سازی روابط با این کشور تعیین کرد.بر پایه این گزارش، کمیته انتصابات وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تصویب کرد «ایتان نائیه» به عنوان نخستین سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین باشد.
ایتان نائیه، نخستین دیپلمات رژیم صهیونیستی در امارات (به عنوان کاردار رژیم صهیونیستی در ابوظبی) پس از عادی سازی روابطی بود که میان امارات و رژیم صهیونیستی حدود یکسال پیش به امضا رسیده بود. وی پیش از این و در میان سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در ترکیه فعالیت داشت.
این در حالی است که روز گذشته نیز وزیر خارجه رژیم صهیونیستی استوارنامه نخستین سفیر بحرین را دریافت کرد. یائیر لاپید در بیانیه‌ای اعلام کرد خالد یوسف الجلاهمه طی نشستی که با یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به مناسبت ورود وی به فلسطین اشغالی و نیز به خاطر افتتاح سفارت بحرین در تل آویو داشت، از سوی لاپید مورد استقبال قرار گرفت و به وی تبریک گفته شد.
یائیر لاپید در این دیدار مدعی شد امید دارد افتتاح سفارت بحرین در اسرائیل گامی جدید برای صلح واقعی در خاورمیانه باشد.
گفتنی است سفر سفیر بحرین به اراضی اشغالی در حالی صورت گرفته است که پیشتر آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در توئیتر ایجاد روابط بحرین با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده بود.
وی گفته بود: «آیا موضع ضعیف بحرین مبنی بر ایجاد رابطه صمیمانه با رژیم صهیونیستی دشمن امت و اعلام آغاز مأموریت رسمی سفیر آن در تل آیو این احساس قوی را آشکار می‌کند که برای بحرین پشتوانه قوی و قابل اعتمادی غیر از اسرائیل باقی نمانده است». /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا