بین المللی

۲ نشانه که محل اختفای البغدادی را لو می‌دهد + عکس

خبرهای فوری: روزنامه‌ای انگلیسی روز گذشته درباره محل اختفای فرمانده داعش گمانه‌زنی کرد، اما ۲ نشانه احتمال درستی ادعای این نشریه را تقویت می‌کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، روز گذشته پایگاه خبری دیلی اکسپرس چاپ لندن از احتمال اختفای ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش در لیبی نوشت. روزنامه مذکور همچنین در ادامه این مطلب یادآور شد که نیروی هوایی پادشاهی انگلیس در حال جستجو برای یافتن این شخص خطرناک در شمال آفریقاست، چراکه مقام‌های نظامی انگلیس معتقدند او  از ماه فوریه پس از فرار از باغوز سوریه در لیبی پنهان شده است.

نکته دیگری که دیلی اکسپرس  بر آن تاکید داشت عدم وجود شرایط مطلوب برای تردد آزادانه البغدادی است. در این میان اما کاربران رسانه‌های اجتماعی لیبی درباره تازه‌ترین ویدئوی البغدادی به دو نشانه اشاره کردند که احتمال اختفای او در سرزمین آنها را تقویت می‌کند. صحبت کاربران از  وسایلی است که در بازار لیبی پیدا می‌شود.

اول: پارچه‌ای که به عنوان روکش تشکچه و پشتی‌ها در ویدئو دیده می‌شود، بسیار شبیه به پارچه‌ای است که یک کارخانه دولتی لیبی در شهر “بنی ولید” در شمال غربی این کشور به تولید آن مشغول است.

دوم: ژیله‌ای که بر تن فرمانده داعش به چشم می‌خورد، دقیقاً از همان نوعی است که “صلاح بادی” رئیس شبه نظامیان از شهر بندری مصراته در غرب لیبی می‌پوشد.

در ادامه تصویری مرتبط با این اطلاعات را مشاهده می‌کنید.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا