بین المللی

فرانسه: ایران به نقض برجام ادامه می‌دهد

خبرمهم: وزارت خارجه فرانسه گفت: ایران بیش از یک ماه است که به نقض جدی برجام ادامه می‌دهد و توانایی‌های نظارتی و راستی‌آزمایی آژانس اتمی را محدود کرده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  وزارت خارجه فرانسه روز پنج‌شنبه در بخش پرسش و پاسخ کنفرانس خبری درخصوص مسئله هسته‌ای ایران تصریح کرد: درحال همکاری نزدیک با تروئیکای اروپایی و همچنین مسکو و پکن هستیم تا راه‌حلی دیپلماتیک پیدا کنیم که اجازه دهد ایران به تعهدات هسته‌ای خود احترام بگذارد و آمریکا در سریع‌ترین زمان ممکن به توافق بازگردد. ما گفت‌وگوهایی با تهران و واشنگتن در این خصوص داشته‌ایم.وزارت خارجه فرانسه در ادامه اظهار کرد: این گفت‌وگوها ضروری‌تر هستند چراکه ایران با پیشنهاد سرویس اقدامات خارجه اروپا درخصوص ارتباط مستقیم میان مشارکت‌کنندگان برجام و ایالات متحده که یک ماه و نیم پیش ارائه شد و باعث تسهیل گفت‌وگوها می‌شد، موافقت نکرده است. ما و شرکای‌مان امیدواریم که به لطف تلاش‌هایمان فرمت‌های جایگزین موثر دیگری دایر شوند.

وزارت خارجه فرانسه در آخر گفت: این شرایط بسیار مشکل‌ساز است. ایران بیش از یک ماه است که به نقض جدی برجام ادامه می‌دهد و توانایی‌های نظارتی و راستی‌آزمایی آژانس اتمی را محدود کرده است.

مجلس شورای اسلامی ایران با گذشت نزدیک به دو سال از خروج آمریکا از توافق هسته ای، متحمل شدن تحریم های بازگردانی شده و تحریم‌های جدید از سوی این کشور و بدعهدی کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان در زمینه پیدا کردن راهکاری عمل‌گرایانه برای کاهش تاثیر تحریم‌ها و عادی‌سازی روابط اقتصادی با ایران، تصویب کرد که ایران اجرای پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد. به موجب این اقدام، بازرسی های آژانس در ایران محدود خواهد شد. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. دولت فرانسه،
    چه جوری صحبت از بدعهدی میزنه!!!؟؟؟
    که حتی کاخ سفید نشینان تعیین میکنن کجا و با کدوم خبرنگاری مصاحبه کنن!!
    دوران بزن و در رو و امپریالیسمی غربی ها به زباله دان تاریخ پیوست
    ما از بدترین تحریمهای تاریخ دنیا داریم با هرچند فشار و سختی با سربلندی گذر میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا