بین المللی

پیش نویس قطعنامه اروپا: ایران تعامل شفاف با آژانس را دنبال کند!

خبرمهم: تروئیکای اروپایی در بخشی از پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی خود بدون اشاره به بدعهدی‌هایشان، اعلام کردند که ایران باید با آژانس اتمی شفاف باشد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، شبکه العربیه در گزارشی بخشی از متن پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی اروپا درباره برنامه هسته‌ای ایران را ارائه کرد.

بنا به نوشته العربیه، در پیش نویس قطعنامه اروپا علیه جمهوری اسلامی آمده است: ایران باید رویکرد اقدامات شفاف را در تعامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دنبال کند!

در بخشی از پیش نویس قطعنامه اروپا بدون اشاره به بدعهدی طرف‌های غربی ادعا شده است: از ایران می‌خواهیم که از نقض توافق هسته‌ای عقب نشینی کند.

تروئیکای اروپایی همچنین در این قطعنامه مدعی شده اند: نمی‌توان از ایمنی فعالیت‌های هسته‌ای ایران اطمینان حاصل کرد. ایران باید به دنبال شفافیت تعاملات خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد.

تروئیکای اروپایی در این قطعنامه بازرسی از تأسیسات هسته‌ای ایران را به منظور بررسی انطباق آن با مفاد برجام مهم ارزیابی می‌کنند.

اروپا همچنین نگرانی خود را از لغو پروتکل الحاقی از سوی ایران اعلام و تاکید می‌کند: ما نگران هستیم که ایران نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی را بر فعالیت‌های هسته‌ای خود متوقف کند. بازرسی از تأسیسات ایران برای بررسی پایبندی آن به توافق هسته‌ای ضروری است.

سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه که برغم ادعا‌های بی اساس خود همواره در برابر نقض آشکار توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ از سوی آمریکا موضع سکوت در پیش گرفته‌اند، در هفته‌های اخیر و در واکنش به اعلام لغو اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران، داعیه نقض برجام را سر داده و در تلاشند تا قطعنامه‌ای ضد ایرانی را در شورای حکام به تصویب برسانند. قطعنامه‌ای که به باور میخائیل اولیانوف، دیپلمات ارشد روس تلاشی احمقانه برای به مخاطره انداختن چشم انداز احیای برجام ارزیابی شده است./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا