بین المللی

بازیابی بی‌سروصدای حساب‌های ترامپ در فیسبوک و اینستاگرام

خبرمهم: منابع خبری از بازیابی حساب‌های فیسبوک و اینستاگرام ترامپ که پس از آشوب‌های کنگره مسدود شده بود، خبر دادند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،   به نقل از تی‌آرتی، فیسبوک صفحه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را به همراه مشخصات او در اینستاگرام که متعلق به غول شبکه‌های اجتماعی است، بی سروصدا بازیابی کرده است. حساب‌های ترامپ به دنبال خشونت در کنگره به حالت تعلیق درآمده بود.

بر اساس گزارش‌های رسمی اواخر روز جمعه، رئیس‌جمهور آمریکا در دو شبکه اجتماعی دوباره ظاهر شد. نه اینستاگرام و نه شرکت مادرش فیسبوک توضیحی در مورد این اقدام ناگهانی ارائه نداده‌اند.

هنوز هیچ فعالیتی از زمان بازیابی حساب‌ها مشاهده نشده است و هنوز مشخص نیست که آیا ترامپ واقعا دوباره بر آن‌ها تسلط دارد یا خیر.

رئیس‌جمهور آمریکا پس از ماجرای حمله به کنگره از همه شبکه‌های مهم اجتماعی از جمله توئیتر و فیسبوک طرد شد. در تاریخ ۶ ژانویه، طرفداران ترامپ ساختمان کنگره را اشغال کردند، تیم‌های امنیتی آن را کنار زده و روند تایید انتخابات را مختل کردند. پنج نفر از جمله یک افسر اجرای قانون به دلیل ناآرامی‌ها جان خود را از دست دادند.

پس از حادثه کنگره، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک اعلام کرد حساب‌های ترامپ حداقل تا دو هفته مسدود می‌ماند، تا زمانی که انتقال قدرت به پایان برسد.

غول‌های شبکه‌های اجتماعی علاوه بر ترامپ، حساب‌های برخی از طرفداران برجسته ترامپ از جمله سیدنی پاول، وکیلش و مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی ترامپ را نیز به حالت تعلیق درآورده‌اند. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا