بین المللیفناوری

جریمه پنج میلیارد دلاری فیسبوک برای نقض حریم خصوصی

خبرهای فوری: شرکت فیسبوک در توافقی با کمیسیون تجارت فدرال آمریکا پذیرفت که برای حل و فصل پرونده مربوط به نقض حریم خصوصی پنج میلیارد دلار جریمه پرداخت کند.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرهای فوری، شرکت فیسبوک که در ماجرای مربوط به ارائه اطلاعات خصوصی کاربران به شرکت «کیمبریج آنالیتیکا» متهم به نقض مقررات مربوط به کمیسیون تجارت فدرال آمریکا بود، در نهایت پذیرفت که پنج میلیارد دلار جریمه پرداخت کند تا این پرونده فیصله یابد.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در حال تحقیق پیرامون ارائه نامناسب اطلاعات خصوصی ۸۷ میلیون کاربر به شرکت مشاوره سیاسی کیمبریج آنالیتیکا بود و فیسبوک را متهم به نقض توافقی با این سازمان در سال ۲۰۱۱ کرده بود.

فیسبوک در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر را در اختیار شرکت کیمبریج آنالیتیکا قرار داد و این شرکت از این اطلاعات برای تحلیل روانشناختی رای دهندگان برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ در این انتخابات استفاده کرد.

شرکت تحلیل داده‌های کمبریج آنالیتیکا که با ستاد انتخاباتی ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همکاری داشت، به حفظ بخشی از اطلاعات کاربران فیسبوک پس از قول به حذف آن، متهم شد و فعالیت اش به حال تعلیق درآمد.

این شرکت اطلاعات کاربران را از یک اپلیکیشن فیسبوک که قرار بود ابزاری در زمینه تحقیقات روان شناختی باشد، دریافت می‌کرد در حالی که شرکت مزبور از مجوزهای لازم برای دستیابی به این اطلاعات برخوردار نبود.

این شرکت با دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کاربری هزاران آمریکایی در فیسبوک و تحلیل روانشناختی آنان، به کارزار تبلیغاتی ترامپ کمک کرد.

طبق اعلام فیسبوک، شرکت کمبریج آنالیتیکا در سال ۲۰۱۵ تائید کرد که این اطلاعات را از بین برده، اما فیس بوک گزارش‌هایی دریافت کرد مبنی بر اینکه همه این اطلاعات حذف نشده است. /جماران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا