اجتماعیاستانیاقتصادیمازندران

دلخوش در نطق میان دستور: دولت باید در کنترل قیمت‌ها مصمم‌تر عمل کند

خبرهای فوری: نماینده مردم صومعه‌سرا گفت: دولت با این حمایت مقام معظم هبری باید در کنترل قیمت ها مصمم‌تر عمل کند.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در نطق میان دستور امروز مجلس شورای اسلامی، درباره موضوع افزایش قیمت بنزین و فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب سران قوا را امین خود و مردم دانسته و به نظرات آن‌ها احترام می‌گذارند که این نشان از جایگاه بالای ولایت و بزرگترین نعمت است که ایشان خود را سپر تصمیمات سران قوا می‌کنند.

او افزود: سران قوا نباید با غفلت از این فرصت‌ها به جایگاه، ولی فقیه و مردم عزیز ایران بی‌توجه باشند که متأسفانه در موضوع به این مهمی و حساس بدون توجه به شرایط زمانی و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و حتی بدون توجه به نظرات نمایندگان ملت این کار ناپخته را انجام دادند که این بی‌احترامی به خانه ملت و ملت شهید پرور ایران است.

دلخوش تصریح کرد: نکته دیگر این است که ایشان همه مسئولان را به این موضوع متوجه کردند که به مسائل و مشکلات مردم باید تخصصی رسیدگی شود که مطرح شدن این موضوع برای بار نخست نیست و پیش از این هم این تذکر‌ها داده شده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا با بیان اینکه حمایت از اقتصاد کشور و مردم در سال‌های گذشته همیشه توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است، توضیح داد: با کمی تأمل می‌توان فهمید که در نوع اینگونه رفتار‌ها به تخصص توجهی نشده است و قطعا بهترین مکان برای رسیدگی در کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی خانه ملت است.

دلخوش با بیان اینکه رهبری تذکر داده‌اند هرچه می‌توانید دقت کنید تا مشکلات افزایش نرخ سوخت برای مردم کم شوند، اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که هر چه می‌توانید دقت کنید که مشکلات این طرح دامن گیر مردم نشود، ولی باید از مسئولان سئوال کرد؛ آیا بهتر نبود که به جای دادن پول نقد و از از بین بردن پول ملی، افزایش نقدینگی و رشد چند برابری قیمت‌ها با مشورت مجلس و سایر کارشناسان نسبت به کاهش قیمت‌ها تلاش صورت می‌گرفت.

دلخوش اضافه کرد: آیا دولت با اخذ این مبلغ و پرداخت آن به خانواده‌های کم درآمد؛ یعنی پرداخت حدود ۵۰ هزار تومان به خانواده‌های یک نفره و نهایتا حدود ۲۰۰ هزار تومان به خانواده‌های بالای ۵ نفر می‌تواند تورم و گرانی را کاهش دهد و تعمیم گرانی را به سایر کالا‌ها جلوگیری کند. برخی دستگاه‌ها که این روز‌ها حرف زیاد می‌زنند، آیا بررسی کرده اند که در این چند روز چه میزان افزایش قیمت و تورم در جامعه ایجاد شده است همین امروز بسیاری از دلالان در عرضه کالا و خدمات موجب افزایش قیمت‌ها شدند چه کسی پاسخگوی این وضعیت آشفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: دولت با این حمایت مقام معظم رهبری باید در کنترل قیمت‌ها مصمم‌تر عمل کند؛ اما چه تضمینی وجود دارد که واریز یارانه‌ها ادامه داشته باشد، تجربه چیز دیگری نشان می‌دهد.

او اظهار کرد: پس از انقلاب، مشاهده کردیم که چند نرخی شدن کالا‌ها چگونه ایجاد فساد کرد، تجربه نشان داده که رانت خواران و مفاسد اقتصادی همواره به دنبال چند نرخی شدن کالا‌ها هستند و این مسئله کار را برای دستگاه‌های نظارتی، سایر قوا و مجلس سخت‌تر می‌کند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: آیا ۶۰ لیتر در ماه یعنی روزی دو لیتر با این مشکلات اقتصادی که برخی با مسافرکشی تأمین معیشت می‌کنند، مشکلی از مردم حل می‌کند؟ آیا توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی مشکلات کشور را حل کرد. درخواست ما از دولت تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تشدید نظارت‌ها بر قیمت‌ها و کاهش فشار بر مردم است./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا