اقتصادی

اصلاح قیمت بنزین اصلا مطرح نیست

خبرمهم: محمد مخبر گفت بحث اصلاح بنزین اصلا مطرح نیست و خسارت متروپل نیز از محل توقیف اموال مالک جبران می شود.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، معاون اول رییس جمهور در حاشیه نشست امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه دولت برای ایمنی سازی ۱۳۷ ساختمان غیر ایمن در تهران و دیگر شهرستان ها چیست؟ گفت: رییس جمهور به وزیر کشور دستور داد تا این ساختمان ها را شناسایی و مالکان آن را مشخص کند و طی دستورالعملی از آنها بخواهد که ایمن‌سازی لازم را انجام بدهند.

وی با اشاره به حادثه ریزش ساختمان «متروپل» در آبادان تاکید کرد: در مسئله آبادان تخلفات بسیار زیادی از سوی مالک و مراکزی که باید مجوز می دادند، صورت گرفته بود. دولت برای آوار برداری این ساختمان تمام امکانات خود را بسیج کرد، امیدواریم هرچه سریعتر این بحران تمام شود و برای جبران آسیب دیدگان برنامه ریزی می شود. اموال مالک این ساختمان هم برای جبران این آسیب‌ها توقیف شده است.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه جان انسان‌ها که قابل جبران نیست، گفت: دولت همه امکانات خود را برای حل این بحران بسیج کرد و اصلاً امکانات اختصاص یافته در این بحران در مقایسه با بحران پلاسکو قابل مقایسه نیست. از تجربه حادثه پلاسکو در این مسئله استفاده شد. امیدواریم ظرف چند روز آینده بتوان مدیریت این بحران را به اتمام رساند.

مخبر در پاسخ به سوالی در خصوص بیماری «آبله میمونی» و میزان ذخیره واکسن آبله در کشور، تصریح کرد: ما تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری را در کشور نداشته‌ایم اما مسئولان برای پیشگیری از ورود این بیماری به کشور در حال فعالیت هستند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا