فرهنگی

سرلشکر سلامی: همه مسائل با جامعه جوان و بانشاط حل می‌شود

خبرمهم: فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: با جامعه جوان و با نشاط همه مسائل حل می‌شود و جامعه استحکام پیدا می‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اگر نرخ رشد جمعیت تصاعدی نشود جامعه پیر می‌شود، جامعه پیر محکوم به فناست، با جامعه جوان و با نشاط همه مسائل حل می‌شود و جامعه استحکام پیدا می‌کند.

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرمهم، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (شنبه، ۱۹ خرداد) در دومین همایش روز ملی جمعیت در سپاه پاسداران که با حضور فرماندهان سپاه برگزار شد، گفت: سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: این دو یک تصویر از فضائلی هستند که خداوند در قرآن کریم مطرح فرموده است. حضرت علی (ع) را تصویر مردانه آیات قرآن و حضرت زهرا(س) را تصویر زنانه آیات قرآن عنوان کرده‌اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه انسان زیباترین و کامل‌ترین مخلوق هستی است که خداوند متعال از روح خود در او دمید، تصریح کرد: هنگامی که خداوند متعال انسان را آفرید از روح خود در او دمید و به فرشتگان امر کرد که بر او سجده کنند یعنی انسان به قدری دارای فضیلت است که شایسته سجده فرشتگان است.

وی افزود: هنگامی که ابلیس از سجده بر انسان که روح خداوند در او دمیده شده است امتناع کرد، مغضوب خداوند شد چون خداوند برای یک انسان به اندازه تمام بشریت از ابد تا ازل ارزش قائل است.

سرلشکر سلامی گفت: انسان خلیفه خداوند بر روی زمین است و این ارزش بسیار والایی است که اگر یک انسان بدون حجت شرعی کشته شود قتل او معادل با قتل تمام بشریت است. یک انسان ارزش یک نصیب بی‌انتها و تکرار ناپذیر را دارد.

وی ادامه داد: بهانه‌هایی مانتد ترس از تأمین معاش که بشر برای عدم ازدواج و عدم فرزندآوری مطرح می‌کند، همه به زیبایی از سوی خداوند پاسخ داده شده است. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید هیچ جنبنده‌ای در عالم نیست که خداوند رزق او را بر خود واجب کرده باشد. به همین دلیل هنگامی که همه افراد ازدواج می‌کنند وضعیت زندگی آن‌ها بهتر از گذشته می‌شود. البته با افزایش فرزند در خانواده‌ها نیز بهبود معیشت آن خانواده نیز بیشتر می‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: خداوند در فرازهای بسیار زیادی به ارزش انسان و خلقت انسان پرداخت و انسان می‌تواند اقطار آسمان‌ها و زمین را طی کند چون خداوند فضیلت‌های بسیاری را در وجود او قرار داده است. بنابراین اگر از جنبه الهی به مسئله خانواده و جمعیت و تکثیر نسل فکر کنیم همه این حرکت زیبایی الهی و در مسیر سنت و اراده خداوند است.

وی با بیان اینکه جوانی جمعیت موضوعی است که از ابعاد دیگری نیز به آن پرداخته شده است، ادامه داد: جامعه بر اساس هویت نسل جوان خود تعریف می‌شود و آینده بر اساس فضای ذهنی و آرزوها و آرمان‌های جوانان موجود شکل می‌گیرد. یعنی جوان احساس هویت و ساخت شخصیت هر جامعه است.

سرلشکر سلامی گفت: دشمنان ما نیز نقطه مرکزی تهاجم خود را روی قلب‌ها و ذهن‌های جوانان ما قرار داده‌اند به جهت این است که می‌دانند همه واقعیت‌های بیرونی در کشور و جامعه منتج و بازتاب و پژواک واقعیت‌های درونی ذهن و قلب جوانان یک جامعه است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه انگیزه، شوق آفرینی، امید و حرکت همه از خصوصیات جامعه جوان است، تصریح کرد: ما در تاریخ انقلاب اسلامی از همه چالش‌ها و بحران‌های سهمگین به قوت جوانان عبور کرده‌ایم، نه فقط جوانان بلکه خانواده‌های جوان و پر تعداد چون جامعه‌ای که جوان نباشد میل ایثار، فداکاری و گذشت را از دست می‌دهد. یعنی هنگامی خانواده‌ها پر تعداد می‌شوند آن‌گاه میل ایثار، فداکاری و گذشت افزایش می‌یابد.

وی افزود: جنگ با جوانان به پیش رفت. یعنی هنگامی که جوانی به شهادت می‌رسید جوان دیگری پرچم را برمی‌داشت و به کمک جوانان در جنگ بر دشمن پیروز شدیم. البته در عرصه تحریم‌ها نیز به کمک جوانان و دشمن غالب شدیم وگرنه امکان پیروزی بر دشمن وجود نداشت.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه امکان ندارد با جامعه پیر مقابل دنیای قدرتمند ایستاد، خاطرنشان کرد: اگر نرخ رشد جمعیت تصاعدی نشود جامعه پیر می‌شود، جامعه پیر محکوم به فناست. با جامعه جوان و با نشاط همه مسائل حل می‌شود و جامعه استحکام پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه جوان جامعه را به معراج می‌برد، اضافه کرد: آن چیزی که راهبرد تحریم را ناکام گذاشت و دشمن را با غافلگیری مواجه کرد جوان بود و این جوان با اراده، با شخصیت، مومن، انقلابی، اهل حرکت که منشاء فایل انسانی است و روح، حرکت، امید و نشاط همه جامعه است. تاثیر جوانان تماشاگر را در ورزشگاه‌ها روی پیروزی و شکست تیم‌ها می‌بینیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هر جوان یک جهان است و جوان جهان را تغییر می‌دهد، افزود: گاهی جهان با قوت یک انسان تغییر می‌کند و منشاء تعییر در عالم می‌شود. انقلاب اسلامی ایران به برکت جوانان و باهمت و از خودگذشتگی آنها پیروز و پیش رفت.

وی با بیان اینکه سیل، زلزله و آتش‌سوزی‌ها را به همت جوانان مهار کردیم، خاطرنشان کرد: بیماری کرونا را جوانان مدیریت و مهار کردند. سیل در خوزستان، گلستان و لرستان به وسیله جوانان فاضل و اهل گذشت مهار شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: جامعه ایرانی با قوت جوانان پیش می‌رود و معماران شخصیت، هویت و شاکله جامعه در امروز آینده هستند. یک جامعه پیر، جامعه‌ای افسرده، غم زده، کم تحرک و آسیب‌پذیر است. با جامعه پیر نمی‌توان در مقابل دنیای قدرتمند ایستاد.

وی با بیان اینکه در جامعه جوان همه نشاط دارند و مشکلات حل می‌شود، گفت: اگر نرخ رشد جمعیت جنبه تصاویر پیدا نکند جامعه پیر می‌شود و این نوع جامعه محکوم به فنا است و رویش‌ها ریزش پیدا می‌کند. 

سرلشکر سلامی با اشاره به نبرد اجتماعی علیه ملت ایران گفت: این نبرد سال‌ها است که آغاز شده و امروز با هوشمندی و ژرف اندیشی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) تشخیص داده شده است. این روند به فصل الهی رو به معکوس است تا کشور از اضمحلال اجتماعی نجات پیدا کند.

وی با بیان اینکه فرزند بیشتر منجر به شادی بیشتر می‌شود، افزود: خانواده‌ها نیز به این نتیجه رسیدند که رمز و راز و اسرار بقای جامعه در جوان شدن جمعیت است.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: سپاه باید در امر مهم جوان شدن جمعیت پیشگام و پرچمدار شود و این اتفاق به فضل الهی در‌حال تحقق است و تفاوت محسوسی در ازدواج و فرزند‌آوری افتاده است. 

وی با بیان اینکه نباید از ازدواج و فرزندآوری واهمه داشت، افزود: شیطان وسوسه می‌کند و بهترین امر به معروف موضوع ازدواج و فرزندآوری است و سپاه در این امور مقدس اقدامات گسترده‌ای صورت داده است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا