اجتماعیحوادث

توصیه‌های هلال احمر برای مقابله با سیل

خبرمهم: یکی از بلایای طبیعی سیل است که برای کاستن از آسیب‌های آن نیاز است تا نکاتی را رعایت کنیم.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرمهم، یکی از بلایای طبیعی که انسان با آسیب‌های آن رو به رو خواهد بود سیل است، بنابراین نیاز است تا قدرت آب را دست کم نگیرید و به تماشای رودخانه‌ها و سیلاب‌ها نایستید.

هموطنان باید توجه داشته باشند که توصیه‌های سازمان هواشناسی را جدی بگیرند و کنار رودخانه‌ها توقف نکنند و از تماشا کردن سیل و رودخانه‌های خروشان بپرهیزید.

در استان‌های لرستان، ایلام، خوزستان، کرمانشاه و چهارمحال بختیاری در صورت نیاز به تخلیه اضطراری با سازمان‌های مسئول مانند هلال احمر همکاری کنید.

با توجه به اینکه سازمان هواشناسی هشدار‌هایی برای بارش شدید و احتمال سیلاب در چند استان از جمله خوزستان و لرستان داده است نیاز تا هموطنان به نکات ایمنی قبل، حین و بعد از سیل توجه کنند.

قبل از وقوع سیل محل استقرار آبگرمکن ها، پانل برق و موتورخانه را از سطح زمین ارتفاع دهید، اطراف خانه را دیوارکشی کنید، از سازمان‌های بیمه گر بیمه نامه سیل تهیه کنید و از ساخت و ساز در حریم سیل خودداری کنید و دیوار پایه‌های ساختمان را با مصالح مناسب بپوشانید.

بر اساس آمار‌های منتشر شده سیل در سال ۹۸، ۳۵ هزا رمیلیارد تومان خسارت داشت، خسارتی که از بودجه عمرانی یک سال کشور بیشتر است.

در حین وقوع سیل نیز به اخبار رادیو و تلویزیون گوش دهید، در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نکنید، در صورت ترک خانه دریچه‌ی اصلی آب و ورودی گاز را ببندید، وسایل درون حیاط را به درون خانه ببرید، در آبی که جریان دارد حرکت نکنید و از سفر‌ها و عبور و مرور‌های غیر ضروری بپرهیزید.

پس از وقوع سیل نیز برای دریافت غذا و کمک‌های اولیه به نزدیکترین محل امدادرسانی بروید، آب آشامیدنی را قبل از مصرف بجوشانید و هر چیزی که با آب تماس پیدا کرده را ضدعفونی کنید و از خطوط فشار قوی دوری کنید./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا